Nog maar 2 weken_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

20 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

12-05-08 t/m 18-05-08

HoiHoi, HalloHallo….

Ik dacht laat ik eens op een andere manier beginnen :P

Hoe gaat het met jullie?
Met mij gaat het redelijk.. Ik ben helaas een beetje ziekjes.. Hoesten, keelpijn, opgezette klieren.. nja.. Gewoon vervelend.. Gelukkig heb ik nog geen koorts.. En hoop ook niet dat ik dat ga krijgen.. :P
Verder zit me rug en me gezicht onder de witte vlekjes.. Heel vervelend.. Lotta’s wordt dit hier genoemd.. Dit komt door het zweten :S.. Het heeft natuurlijk een hele mooie/moeilijke naam.. Maar als je die wilt weten moet je maar even googlen :P
Maar verder voel ik me prima, ben erg bezig met aftellen..

Op stage gaat het goed.. Ze vonden het maar knap dat ik er de hele week was, terwijl ik helemaal niet lekker was.. Mja.. Ik wil helemaal niet ziek zijn.. En zeker de laatste dagen niet.. :P.. Want het einde komt nu echt in zicht..

Het cijfer van opdracht 2 is nu ook binnen.. Dus nu ben ik echt helemaal klaar.. Heerlijk..

Ik zal ook weer even een overzicht van de week schrijven :P.. Voor degene die dat leuk vinden :P haha..

Maandag was het de dag van de verpleging.. Dit was echt een gezellige werkdag.. Het begon ’s morgens om 07.00uur op het balkon van de bovenste verdieping.. Hier werden een aantal woordjes gedaan en liederen gezongen.. We kregen allemaal een bloemstukje opgespeld.. Na alle woordjes en liedjes kregen we allemaal een drankje en een broodje gezond.. Daarna moesten we terug naar de afdeling.. Er moest natuurlijk ook nog gewoon gewerkt worden.. :P..
Om 12.00uur gingen we met alle collega’s proosten met Canei en daarna lekker Saoto-soep eten.. Dit was ook erg gezellig.. De kinderarts kwam dan ook even een woordje doen en deed daarna gezellig een borreltje mee.. :)..
De kinderen op de afdeling werden ook verwend met lekker middageten en lekkere tussendoortjes :)..
Maandagavond weer gesport..

Dinsdagavond hebben we zelf gekookt.. Rijst met Surinaamse groente en kip met zwarte bonensaus..
Dat was evengoed ook erg lekker.. :).. Maar dat afwassen is zooo erg :P haha..

Woensdag hebben we samen met Eline en Klaartje sla gegeten met gebakken aardappeltjes en een stukje vlees.. Dat was toch ook wel weer erg lekker.. Maar ik mis de gewone gekookte aardappelen nog steeds niet hoor :P Haha..

Donderdag was het vreselijk slecht weer.. Overdag hele harde onweer en veel regen..
‘S morgens ben ik nog samen met een collega naar de dokter geweest.. Dit om die witte plekjes te laten zien en eventueel iets te krijgen voor het hoesten.. Mijn collega was zo lief om mee te gaan en de zalfjes en hoestdrank op haar naam te zetten.. Zodat ik niets hoef te regelen met de verzekering enzo :P.. Maar wat nu niet zo leuk is.. is dat ik het niet mag terug betalen.. Wat een schatje he ;)..
Ik heb echt zulke lieve collega’s :D:D.. Die ga ik echt missen..
’S avonds ben ik niet gaan sporten omdat ik me helemaal niet lekker voelde.. Dus in de tijd dat Nori en Daphne aan het sporten waren heb ik even lekker geslapen..
Daarna ben ik wel meegegaan om wat te eten.. Samen met Daphne en Eline heb ik gegeten bij Latoya.. Een heel simpel tentje maar wel lekker..

Vrijdagochtend kwam een collega mij ophalen met de auto.. Erg lief :).. Ook bracht ze me weer naar huis om 15uur :)..
’S avonds hebben Eline Daphne en ik lekker Roti gegeten bij Rotishop Joosje.. Hier was de Roti niet zo pittig maar evengoed erg lekker..
Daarna zijn we nog even bij Ingrid en Willemijn langsgegaan.. Zij hadden ons uitgenodigd omdat het hun laatste avondje was in paramaribo.. Zij zijn zaterdag naar NL gevlogen..
Dit was nog wel even erg gezellig.. Ook al voelde ik mij niet lekker..
Het plan was om daarna nog even naar La Caff te gaan.. Maar dat hebben we toch maar niet gedaan..
Achteraf een hele goede beslissing want ik ben nog steeds niet lekker :S..

Zaterdag heb ik niet veel gedaan.. Eerst uitgeslapen en daarna lekker rustig aan gedaan thuis..
’S avonds hebben we samen met Eline bij het pannenkoekenhuis gegeten..
Daarna nog even naar huis.. En rond 22.00uur even wat drinken bij T Vat en daarna toch nog even naar La Caff.. Hier was het natuurlijk weer veel te gezellig.. Dus lag ik nog laat in bed.. Mja..

Zondag weer lekker uitgeslapen.. En weer de hele dag niks gedaan.. Beetje tv gekeken, puzzeltje gedaan en muziekjes geluisterd..
’S avonds hebben we gezellig met Klaartje, Hieke, Ties, Joey en Eline bij Mirosso gegeten… Owww zoo lekker.. :)
Daarna weer een beetje vroeg naar bed.. Want de volgende dag natuurlijk weer de wekker die om 05.30uur afgaat.. :P..

Dit was het wel weer zo’n beetje denk ik..

Ik ga nog even flink genieten van het leven in Paramaribo en het werken met mijn lieve collega’s.. :)..
Ik hoop dat ik me snel weer beter voel.. Want ik ben hier nog maar 2 weken.. dan wil ik niet ziek zijn…

Tot snel allemaal..!!

Xxx Liefs..!!

ps. Ik verwacht wel weer lieve berichtjes he ;).. Haha..

  • 20 Mei 2008 - 17:32

    Richard:

    Whoeoeo de eerste met een 'lief' berichtje ;)!
    jaja het gaat snel de tijd he, nog maar ffies en dan is ze weer in Nederland! Geniet er nog even van!
    En ik spreek je snel weer!!

    Zoentje!!

  • 21 Mei 2008 - 08:34

    Els Joosten:

    hier weer een wekelijks berichtje voor jou.een dag later als ik gewend ben van je haha. Ik geniet er iedere week weer van.

    doei els

  • 21 Mei 2008 - 13:40

    Elien:

    Hee meissie,,
    jeetje het schiet alweer op he.. 2 weken!
    Hoop ook dat je niet zieker word, !
    Geniet er nog even van meis, je bent zo weer thuis!
    Liefs Elien

  • 21 Mei 2008 - 19:32

    Nicole:

    heey Lissy!

    Dat is niet zo mooi dat je ziek bent! Snel weer beter worden hoor!!
    Geniet lekker van je leventje in parimaribo, doe de groeten aan Nori en aan Daphne!

    Tot 6 juni!

    Liefs Xxx

  • 23 Mei 2008 - 15:16

    Marit:

    Ik stond net voor je huissie en dacht... over een ruim weekie is lis dr weer!! Jehoe!! Volgens mij heb ik dr meer zin in dan jij.. mmjaaaaaaa komt wel weer goed(Y)
    Heel veel plzier nog de laatste week en ik hoop dat je nu weer ongeveer beter bent????????
    En ja... we gaan zeker weer autorijden en ja... jij mag rijden (omdat je t 4 maandjes heb moeten missen).
    Ik gaa nu ff lkkr van de zon genieten:D

    Ciaaaooo
    xxxxx

  • 25 Mei 2008 - 09:43

    Tante Ans:

    ik denk niet dat je het weet maar ik heb
    veel berichtjes van jou gelezen, wat een leuke
    tijd heb je daar een ervaring om nooit te
    vergeten, en dan nog twee weken en is het
    zomaar om geniet nog maar lekker en tot
    ziens in hoorn.
    groetjes tante ans

  • 26 Mei 2008 - 09:18

    Jos:

    Hoi Lis
    al weer beter?
    Een kort berichtje , wel wat laat maar toch, het is er helemaal bij in geschoten , hier ook druk druk druk natuurlijk.
    Ik hoop dat je , aftellend en wel , een afsluiting van deze leerzame en exotische periode. Geniet er van
    Jos

  • 27 Mei 2008 - 13:11

    Skip:

    hoi lissy over 5 dagen zie ik je weer op schiphol:P!!ik wil je graag zien.ik ga straks naar een proefles judo.
    skip xxx

  • 27 Mei 2008 - 16:55

    NOG 4 DAGEN,!!!:

    NOG 4 DAGEN, 5 uur en 4 minuten!!!!!
    NOG 4 DAGEN, 5 uur en 4 minuten!!!!!
    NOG 4 DAGEN, 5 uur en 4 minuten!!!!!
    NOG 4 DAGEN, 5 uur en 4 minuten!!!!!
    NOG 4 DAGEN, 5 uur en 4 minuten!!!!! en dannnnn ist 1 juni.. de dag dat je thuis komt!
    Vermaak je je nog een beetje die laatste week??????? Veel plzier met t chillen, stappen, uit eten gaan etc...

    TOT ZONDAG!!

    xxxx

  • 27 Mei 2008 - 16:55

    Marit:

    Oow dat bericht was trouwens van mij (Marit!!) lkkr dom.. vergeten mn naam er onder te zetten!!
    xx MARIT

  • 27 Mei 2008 - 17:59

    Ineke (Ien):

    he lieffie! Wordt ws mijn laatste bericht, maar ik doe het toch maar ff! Zal wel vreemd voor je worden om weer thuis te komen,maar ook wel weer leuk (hoop ik?) Ben trots op je dat je dit allemaal geflikt hebt!!! Weet eigenlijk niet zoveel te schrijven, maar je hebt helemaal genoten en t goed voor elkaar! Leuk om te horen dat je Leontien en Wim hebt ontmoet van je moeder. Ook sterk dat jullie samen keelontsteking o.i.d hebben?! ie je in ieder geval op zondag, maar je moet me beloven dat je nog ff lekker gaat genieten!!! dikke kuzzz Ien
    en Sammie XXX Hoii Lissy ik bn Sammie en ik miss jee heel erg !! Bn bly als je weer thuis bent :P Kussiej vn :: Sammie (L)

  • 28 Mei 2008 - 13:24

    Nancy:

    hallo lieve lissy nog eventjes en dan ben jij weer thuis en het zal wel weer vreemd zijn dat jij weer thuis ben maar ook wel heel leuk maar ik snap het wel al die lieve en leuke mensen die jij daar achter moet laten en oja ook die lieve kindertjes die moet jij ook achter laten en jij was ook ziek geloof ik dat heb ik gelezen in jou verhaal op de websit hoe gaat het nu met jou? lissy ?al wat beter ?of niet dit word mij allerlaatste bericht die ik aan jou schrijf en die opdrachten die jij gedaan heb ik ben ook trots op jou lissy goed gedaan hoor voor de rest gaat het goed met mij en andré voor de rest weet ik niet iets te schrijven dit was het nou lissy nog veel plezier en geniet er nog flink van ene niet ziek worden hoor lissy groetjes van nancy xxx

  • 30 Mei 2008 - 17:23

    Marit:

    Geen idee wanneer je precies vertrekt uit suriname.. maar GOEDE REIS!!!!!!!!!!!
    Enne..suc6 met afscheid nemen daar!! Zal niet zo makkelijk zijn denk ik!

    Tot zondag meissie!!
    XxXxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 22222

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: