Nog maar 3 weken_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Nog maar 3 weken_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 weken_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

13 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

05-05-08 t/m 11-05-08

Hoi lieve allemaal..

Worden jullie er nog steeds niet gek van?! Iedere week weer een verhaal?! :P Haha..

Hier maar weer een overzichtje van de week..

Maandag moest ik natuurlijk weer sporten.. Ik was erg moe.. Maar heb mijn best weer gedaan :P
Maandagavond is er een nieuw huisgenootje aangekomen.. Eline heet ze.. Erg gezellig..

Dinsdagmiddag ben ik samen met Daphne naar de stad gefietst om een hele leuke tas te kopen.. :D.. Die kunnen jullie komen bewonderen als ik weer in NL ben ;)..
Dinsdagavond heb ik samen met Daphne roti gegeten.. Dit was alweer een tijdje geleden, dus smaakte weer erg goed :)..

Woensdag hadden we weer eens zelf gekookt.. Rijst met Surinaamse groente en kip in zwarte bonen saus.. Dit was weer erg lekker :)..

Donderdag zijn we met bijna alle huisgenootjes uit eten geweest.. Nienke had ons uitgenodigd omdat het een van haar laatste dagen hier waren..
Ik vond het erg gezellig.. Maar het eten was erg slecht.. Mja.. daar kun je dan gelukkig ook wel weer om lachen :P
Daarna ben ik nog gezellig met Suzanne en Nienke mee geweest naar Havanna Lounge.. Weer lekker kunnen dansen :)..

Vrijdagochtend was ik er alweer vroeg uit.. Ik zou met Nienke naar het postkantoor om een doos op te gaan sturen.. Ik had namelijk een doos gevuld met souvenirtjes, kleren, schoolboeken enz… totaal 11kg.. Dus dat scheelt weer in gewicht op de terugreis..
Op het postkantoor ging het allemaal heel snel.. Dus ik hoop ook dat de doos snel en veilig thuis aankomt.. Nienke was ook nog heel slim om even na te vragen of er niet nog kaartjes waren voor de Mozartstraat.. Deze waren er wel.. Dus ik helemaal blij… Maar je snapt het al.. Toen alle kaartjes gebracht werden zat er niets voor mij tussen .. Terwijl ik wel kaartjes verw8.. Ik snap niet waar ze blijven.. Mja..
Daarna ben ik nog samen met Daphne naar de stad geweest.. Even wat winkeltjes gekeken en daarna lekker een broodje gegeten..
‘S middags nog even lekker geluierd in de zon.. ‘S avonds wat gegeten bij een warung.. En daarna natuurlijk weer belandt bij La Caff.. Erg gezellig..

Zaterdag heb ik eerst een beetje proberen uit te slapen.. Dit lukt aardig..
Daarna ben ik lekker in de tuin gaan liggen en ook een beetje me was gedaan..
‘S middags hebben we afscheid genomen van Nienke en Naomi.. Zij zijn weer terug naar NL..
Dit was wel een raar moment.. Ik d8.. Over 3 weken sta ik daar.. Echt heel gek..
Zaterdagavond heb ik samen met Daphne, Suzanne en Eline gegeten bij Mirosso.. Weer heerlijk aan de nasi.. mmmm..
En daarna nog weer even bij La Caff geweest..

Zondagochtend weer een beetje uitgeslapen.. Rond 12.00uur kwam de taxi Daphne, Suzanne, Eline en mij ophalen om naar White Beach te gaan.. Hier hebben we echt een heerlijke dag gehad.. Al was het af en toe erg heet.. haha.. Maar het was zeker wel relax…
Zondagavond had ik niet echt honger meer en was ik ook best moe.. Ik zat samen met daphne aan tafel toen om ongeveer 20.30uur de stroom ineens uitviel.. pfoeii.. Het was ineens heeel erg donker..
Toen we naar buiten keken zagen we dat helemaal niemand meer stroom had.. Dus we hebben toen de voor en achterdeur dichtgedaan en zijn naar bed gegaan..
In bed heb ik nog een boekje liggen lezen bij kaarslicht.. Gelukkig heeft het allemaal niet lang geduurd.. Want om ongeveer 21.15 sprong het licht weer aan..

Op stage gaat het nog steeds erg goed.. Ik ben toch al erg bezig met afscheid nemen.. Het blijft gek.. Mja.. Zal allemaal wel weer goed komen als ik in NL ben… Want heb ook evengoed zin om jullie allemaal weer te zien.. En gelukkig is het mooi weer.. Dus dat maakt het allemaal al minder erg :P Haha..

Mijn opdrachten zijn nu allemaal af en ingeleverd.. :D Echt een heerlijk gevoel.. Alleen van opdracht 2 moeten we het cijfer nog krijgen.. Maar het gevoel dat het nu helemaal klaar is, is erg lekker..

Nja.. Dit was het wel weer zo’n beetje denk ik……

Hebben jullie nog nieuwtjes?!?

Trouwens nog bedankt voor de reacties.. Erg leuk :) Doet me goed.. En verwacht er onder dit bericht natuurlijk nog meer :P Haha..

Ik ga de laatste 3 weken nog extra genieten..

Dikke kus..

En tot mijn volgende verhaal..!!



  • 13 Mei 2008 - 19:32

    Mike:

    Ej liss

    je vermaakt je daar prima zie ik.
    met mij gaat alles goed. traine gaat ook steeds beter en voor de rest gaat het ook goed. het is hier in nederland ook heerlijk weer en ben al lekker bruin.
    ik hoop je zeker te zien in kroatie :P

    en natuurlijk als je terug bent in nederland.

    geniet nog ff flink van je 3 weken zon zee strand enz

    dikke kus en knuf Mike

  • 14 Mei 2008 - 04:54

    Irma:

    De laatste loodjes, maar de opdrachten zijn klaar!! Toppie. Nog even en dan ben je gediplomeerd. Zie je 6 juni.

  • 14 Mei 2008 - 10:07

    Jos:

    Hoi Lis
    nee de berichten van je vervelen niet hoor, integendeel we kijken er naar uit en pf wat vliegt de tijd, nog maar 3 weken voor jou daar heel ver weg.
    Geniet er van, kan nu ook omdatr alle opdrachten weg zijn en nagenoeg beoordeelt
    groetjes jos

  • 14 Mei 2008 - 11:45

    Mirne:

    Heejj Lissy.
    Wat heb je toch leuke verhalen elke keer. Ik vind het erg leuk om te lezen. Geniet nog lekker van die 3weken, want voor je het weet ben je weer thuis en dan spreken we weer eens af.

    Liefs Mirne

  • 16 Mei 2008 - 10:26

    Els Joosten:

    het is nu echt aftellen. Nog veel plezier

  • 17 Mei 2008 - 17:47

    Jet:

    Hoi Lis, eindelijk weer een berichtje van de Kokkies. We hadden even geen computer in de buurt want we waren naar de camping. Wij zaten ook vlakbij de wilde beesten, alleen bij Beekse Bergen. We zaten daar twee weken. De eerste week was het bokkoud. We hadden de winterjassen aan en de kachels (!) op vol. De stroom is er vak afgevlogen omdat die iets teveel stroom vroegen. Maar na 1 mei werd het tropisch heet. Gelukkig hadden we ook koelere kleding mee. Het was fantastisch, vooral met die wilde beesten waanden wij ons in Afrika. Elke dag zijn we wel bij de beesten geweest en dat was zo ontspannend. Lekker naar de apen of de tijgers kijken. Heerlijk. we hebben alles uitvoerig bekeken. En 's avonds konden we vanaf de camping nog naar de zebra's, ossen en giraffen kijken en in de verte de aapjes, bij een ondergaande zon was dat fantastisch. We waren er echt helemaal uit. Ook nog een paar keer naar het meertje geweest om lekker te zwemmen en zonnebaden. En er was nog een klein zwembadje. We zijn op moederdag naar het Sportiom geweest in 's Hertogenbosch, daar is een grote ijsbaan met sneeuw en een tropisch zwembad. Je snapt wel dat het om het laatste ging. Het was nog lekker rustig en we hebben heerlijk gezwommen. Er waren hele leuke glijbanen en een baan om met een band te doen. Leuk hoor! Dan is het toch wel fijn dat ze alledrie kunnen zwemmen. Ook Tess is zo'n echte waterrat, ze zat rustig in de engste glijbaan en ging stiekum nog een paar keer.
    Kortom het waren zalige weken en je snapt wel dat ik helemaal niet naar huis wilde. Maar ja zo gaat het nou eenmaal. Het was trouwens nog wel mooi want toen ik dinsdag de kinderen van school had gehaald zag Tess iets zwarts bewegen in de bosjes, "kijk mam" zegt ze plotseling,"daar in de bosjes!" ...Ik kijken natuurlijk en op dat moment springt er een zwarte kat weg.... "o" zegt ze "ik dacht even dat het een baby-gorillaatje was" Gelukkig was het toch echt een gewone huis-tuin en keukenkat! Zo zie je maar wat zo'n vakantie teweeg brengt. De caravan staat nog voor de deur en we zijn hem al een beetje Kroatie-klaar aan het maken. Tenminste er gaan vooral heel veel spullen uit want we gaan ervanuit dat daar de kachels niet nodig zijn. Voor je het weet, gaat die wereldreis weer beginnen. We hebben er zin in, ook al vinden we de reis wel een beetje spannend.
    Wij zien er erg naar uit om je te zien, vooral Skip, Jens en Tess kunnen het niet afwachten.
    Voor jou zal het wel raar zijn om al die mensen daar "achter te laten", ik snap volkomen hoe je je voelt hoor.
    Geniet nog maar lekker je laatste weekjes daar.
    Zo,je bent weer een beetje op de hoogte van de "Kokkies" en de foto's zie je nog wel.

    Een hele dikke zoen en knuffels van ons allemaal, liefs Jet

  • 19 Mei 2008 - 09:51

    Marleen:

    he meis!
    Wat lekker dat je het naar je zin heb..
    en afscheid nemen is al over 3 weken wat gaat het hard hea!
    Ben blij dat jij ook bijne gedipt ben haha. ik ook 9 juni panelgesprek en dan ook klaar!
    Ps. mijn kaartje nog gehad?

    Fijne weken nog geniet ervan!

    liefs marleen

  • 19 Mei 2008 - 13:06

    Ien:

    He moppie,
    Maar weer eens ff een berichtje van je ouwe tantetje :) Hier gaat ook alles goed. ben net lekker een paar dagen naar Terschelling geweest, met heerlijk weer, dus genieten van de zon op de terrasjes. De nieuwe chalet van Erik is prachtig, maar zal je wel een keer zien als je weer terug bent. Er gebeurd hier verder ook niet zoveel, als dat jij/jullie allemaal meemaken. Maar vast alles is leuk om te lezen. Ga zo weer Sammie uit school halen en dan effe beppen bij je moeder en Jet. Nog even lekker genieten daar en wie weet meel ik nog wel een allerlaatste keer, voordat ik je weer in t echhie zie. Geniet ze en dikke kuzzzz van Ien en Sammie XXX

  • 27 Mei 2008 - 19:30

    Brigitte:

    Hoi Lis,

    Wat is de tijd snel gegaan zeg. Nog maar 4 dagen en je bent al weer thuis. Na het volgen van je berichten maak ik er uit op dat je het onwijs naar je zin hebt gehad met een super ervaring voor het leven! En ook nog GESLAAGD voor je opleiding, het kan niet beter. Met ons gaat alles OK. De vakantie is in zicht en kunnen we allemaal weer lekker genieten van de vrije tijd met hopelijk mooi weer. Geniet nog even van de laatste lootjes en tot in Hoorn!

    Dikke kus van Maurice, Britt, Jill, Brigitte, en een pootje van (een kale, pas kortgeknipte) Tarzan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 22222

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: