De laatste week_ :(_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu De laatste week_ :(_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

De laatste week_ :(_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

31 Mei 2008 | Suriname, Paramaribo

26-05-08 t/m 31-05-08

Hoi allemaal..

Hoe is het met jullie? Hier gaat het wel..
Ik ben erg bezig met het naar huis gaan.. En het afscheid nemen hier .. Ik vind het echt niet leuk maja..

Afgelopen week was het wel heerlijk weer.. En hebben we de dingen die we nog wilde doen, kunnen doen.. :)..

Maandag zijn we naar de palmentuin geweest.. Dit is een park met allemaal bomen.. :P hahahahah…
Hier hebben we even lekker gewandeld en foto’s gemaakt.. Daarna hebben we lekker geluncht bij Zuz&Zo.. Klaartje was aan het werk.. Dus dat was ook nog erg gezellig :)..
’S avonds hebben we natuurlijk weer gesport.. En daarna ben ik een beetje op tijd naar bed gegaan..

Dinsdag hebben we niks gedaan.. Gewoon een beetje thuis gerommeld.. En lekker in de zon gelegen..
’S middags zijn we met Eline, Joey, Hyke, Susan en Ricardo naar T Vat gegaan… Hier zouden we gezellig wat drinken en daarna zouden we naar de waterkant gaan om BBR (Bruine Bonen met Rijst) te eten.. Maar het was zo gezellig bij T Vat en eigenlijk had niemand trek in bruine bonen dus toen zijn we lekker bij T Vat blijven zitten.. En hebben we daar lekker gegeten en gedronken.. Daarna hebben we nog een cocktail gedronken bij de Sansibar.. Erg gezellig..
Voordat we naar huis reden.. Zijn we nog met de taxi's door de Mac-Drive gereden.. En lekker een mac flurry gehaald :P haha..
Thuis heb ik samen met Nori en Ricardo nog een enge film gekeken :P En daarna hebben Ricardo en ik nog 2 films gekeken.. Pff.. Toen lag ik natuurlijk veel te laat in bed..

Woensdagochtend moest ik helaas erg vroeg opstaan… Om 08.30uur kwam Rachel om mijn haar te vlechten… Hier heb ik uiteindelijk zeven en een half uur voor gezeten.. Het resultaat is wel grappig.. Hoe langer ik er naar kijk.. Hoe mooier ik het vind.. Het is alleen wel heel gek.. Ineens zo lang haar te hebben..
’S avonds hebben we gegeten bij de Waag.. Dit was het afscheidsavondje van Susan en Ricardo.. Het eten was erg lekker.. Maar het werd helaas verpest door m’n buikpijn.. :S..
Daarna hebben we thuis op het balkon nog een borreltje gedaan.. Dit was gezellig.. Daarna wilde Ricardo en ik nog een film kijken.. Maar ik heb niet veel van die film gezien :P.. Ik was zo moe.. Dat ik al snel in slaap viel… Toen ik wakker werd ben ik gelijk naar me bed gegaan, met het idee dat ik heerlijk zou slapen.. Maar helaas..

Donderdagochtend ben ik nog even naar het ziekenhuis geweest.. Ik moest nog wat brengen voor Zr Marman en Zr Pinas.. Dit was echt heel gek.. Het voelt daar zo vertrouwd.. Het voelde echt alsof ik er nog bij hoorde.. Ook lagen er nog kindjes die me herkende.. Dit was heel erg leuk.. Voordat ik weg ging kreeg ik nog 2 paar oorbellen van collega’s.. Dit hoefde natuurlijk helemaal niet..
Terug op de fiets voelde het wel gek.. Dit was echt de laatste keer dat ik daar was..
Om 14.00uur moesten Nori en Ik bij glassy nails zijn.. Hier hebben we onze nagels laten doen.. Erg mooi geworden..
Voordat we hierheen gingen hebben we Susan en Ricardo gedag gezegd.. Zij werden om 14.00uur opgehaald om naar Zanderij te gaan.. Dit was wel gek hoor..

’S middags hebben we voor de laatste keer gesport.. Dit was ook weer heel gek.. Daarna hebben we samen met Eline, Hyke, Joey en Ties voor de laatste keer Saoto Soep gegeten bij Latoya..
Thuis was ik erg moe.. En ben ik op tijd naar bed gegaan..

Helaas werd ik om half 12 wakker en kon ik niet meer slapen… Om half 1 klopte Nori op mijn deur.. Zij was ook wakker en kon ook niet slapen.. Toen heb ik samen met haar tot half 3 in de huiskamer gezeten.. haha.. Daarna nog 3 uurtjes geslapen en toen was het klaar..

Vrijdagochtend heb ik mijn koffer alvast ingepakt en me kamertje opgeruimd.. Verder een beetje in de zon gelegen en niks gedaan :P haha..
Om 18.00uur kwam mijn collega, zuster Renfrum met haar man en zoontje, spullen bij ons ophalen.. Mijn handdoeken, beddengoed, een paar schoenen en wat kleren.. Ik vond het namelijk zonde om dit allemaal weg te gooien.. Ook heb ik mijn telefoon aan haar gegeven.. Haar dochtertje wilde namelijk graag een mobieltje..
’S avonds hadden wij ons afscheidsetentje.. Samen met Eline, Hyke en Joey hebben we voor de laatste keer heerlijk gegeten bij Mirosso.. Hmm..
Na het eten nog even naar huis om ons klaar te maken voor onze laatste avond in Paramaribo..
Thuis zat Sandy voor de deur.. hij was aan het w88 op een nieuw meisje dat zou komen.. Dus toen hebben we gezellig met Sandy een borreltje gedronken..
Na ongeveer een uurtje zijn we naar T vat gegaan.. Daar heb ik toen echt iets lekkers ontdekt.. Een ice-cream-soda.. Hmm echt heel erg lekker.. :)..
En daarna zijn we natuurlijk nog bij La Caff geweest.. :) Super gezellig gehad.. Maar het was niet leuk om iedereen gedag te moeten zeggen..

Vannacht weer slecht geslapen.., Maja.. Dat was te verw88.. Ik ben ontzettend bezig met het afscheid nemen, wat ik echt niet leuk vind.. En de reis terug, wat ik nog best wel spannend vind..

Vandaag nog even de laatste dingetjes regelen (fiets wegbrengen, kamer schoonmaken enz.) En dan vanmiddag me koffer definitief dichtmaken..
Straks komen Sandy en Tjitra nog even om ons gedag te zeggen..
Vanmiddag om 17.00uur worden we als het goed is opgehaald door een broertje van Bryan.. Hij brengt ons naar Zanderij met een busje.. Dan zijn we daar als het goed is om 18.00 en kunnen we alvast inchecken..
Als alles goed gaat, gaat het vliegtuig om 20.55uur de lucht in.. En als dan alles goed gaat zal ik morgen (1juni) om 11.10uur op schiphol landen.. Echt een gek idee..

Mja.. Ik ga nog even genieten van mijn laatste dag.. Ik zie jullie allemaal snel weer..

Dikke kus en veel liefs..

  • 01 September 2008 - 11:17

    Yvonne Haars:

    Hee meid,Ik vond het leuk om al je verhalen te lezen! volgens mij hebben jullie echt super veel meegemaakt!
    goede reis!

    xx Yvonne

  • 01 September 2008 - 11:17

    Mama:

    Lieve Lis,
    Wat is de tijd toch verschrikkelijk hard gegaan!! En wat heb jij het daar verschrikkelijk goed gedaan. Wij zijn zo verschrikkelijk trots op jou!! Jou eerste weken daar waren best lastig, maar daarna ging je je steeds meer thuis voelen. (Nu zullen je eerste weken thuis best lastig zijn.)Je hebt het nu zo verschrikkelijk naar je zin dat je eigenlijk niet naar huis wil, maar aan alles komt een eind en zeker aan leuke dingen. Je hebt nu verschrikkelijk mooie herinneringen aan jou tijd in Paramaribo, die neemt niemand je meer af...en ik weet zeker dat je nog een keer terug gaat.. zoiezo met ons!
    Dikke kus, zet hem op!
    Tot morgen op Schiphol!

  • 01 September 2008 - 11:18

    Nienke:

    Hoi Lis!

    Nou ik weet ongeveer hoe dat voelt om afscheid te nemen en ja wat je moeder al schrijft de eerste weken thuis zijn echt wennen en je zal nog heel vaak aan Suriname denken

    Goede reis en tot mails vanuit Nederland!

    Kus Nienke

  • 01 September 2008 - 11:18

    Linda:

    Hee lieve lis..
    Tot morgen!!!
    Kus Lin

  • 01 September 2008 - 11:18

    Michelle:

    Heej Lis!
    Geniet nog maar van de laatste uurtjes en een goede vlucht!
    Tot morgen!!
    Liefs Michelle

  • 01 September 2008 - 11:19

    Nancy:

    hallo lieve lissy afscheid nemen is altijd moeilijk als jij het na jou zin heb gehad geniet nog maar even veel sterkte morgen groetjes van nancy xxx ene goeie reis morgen alvast welkom thuis bij jou ouders en je broer en je zusje

  • 01 September 2008 - 11:20

    Jos:

    Hoi Lis
    ik lees je laatste berichtje vanuit Suriname en zie dat je als alles volgens planning verlopen is, al geland bent op Schiphol, welkom terug in Nederland en wat heb je het goed gedaan daar.
    Groetjes uit Liessel
    Jos en de fam

  • 01 September 2008 - 11:23

    Susan:

    Zo, zitten we dan weer in Nederland. Ik mis het wel hoor. O ja, wist je trouwens dat ik ook mee was naar 't Vat? Je hebt de MC Flurry's maar buiten beschouwing gelaten?
    Ik zie vast binnenkort!
    xx Susan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 22222

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: