Alweer een week voorbij_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

01 April 2008 | Suriname, Paramaribo

24-03-08 t/m 30-03-08

H0oi allemaal..

Jaja.. Daar ben ik weer hoor :P Haha..
Weer even een berichtje over afgelopen week..

Op stage heb ik het nog steeds naar mijn zin.. Ik heb vandaag de hoofdzuster gevraagd om tot het einde op deze afdeling te blijven.. Dan ga ik na de 2weken hartmissie weer terug..
Ik zou eigenlijk naar een andere afdeling gaan.. maar nu ik zo gewend ben is het wel lekker om te blijven.. :)..
En als m'n opdrachten allemaal af zijn.. ga ik de laatste 2 weken nog mee kijken op de OK.. Lijkt me ook erg interessant..

Woensdag t/m Zaterdag was hier de wandelmars (avond4daagse)..
Grote groepen verkleede mensen deden hieraan mee.. De laatste avond werd dan ook bekend gemaakt wie er hadden gewonnen..
Wij hebben er niet echt naar gekeken.. Maar toen we vrijdag uit ons werk kwamen, fietsten we er zo ongeveer middenin.. Echt heel leuk om te zien..

Donderdag is eindelijk de postbode weer is langsgeweest.. :)..
Dat deed me weer erg goed.. Dankjewel :)..
- Jeroen en Jitske, we zijn erg blij met de dvd's.. Dankjewel :)..
Jullie weten wel wat ik leuk vind ;)..

Vrijdagavond hebben we er gelijk maar een filmpje ingestopt.. Echt heerlijk een avondje op de bank hangen :)..

Zaterdagochtend zijn we naar de Combemarkt geweest.. Niet een hele grote markt.. Maar we hebben wel lekker watermeloen, ananas en pompelmoes gehaald :)..
(Op de foto's kun je een beetje zien hoe het er op die markt uit ziet)
Verder hebben we nog even aan onze opdracht gezeten, lekker in de zon gelegen, smiddags nog even wat gedronken op een terrasje en savonds kwamen onze nieuwe huisgenootjes aan..
Joey en Ties.. Hebben we zomaar 2 mannen in huis :P Haha.. Maar wel leuk :)..
'S avonds zijn zij gelijk met ons mee uiteten geweest.. Gezellig gezeten bij T Vat..
Na het eten gingen de jongens naar huis.. Wij zijn toen nog even naar La Caff geweest.. Dit was wel even gezellig :)..

Zondag vertrokken we om 12.00uur naar White beach..
Dit is een aangelegd strand aan de surinamerivier..
Hier zou Brace komen optreden vanaf 12.00uur..
En natuurlijk nog meer artiesten..
Om ongeveer 13.00uur waren we daar.. Het was alleen nog erg stil.. Haha..
We hebben heerlijk in het zonnetje gelegen en zelfs nog lekker gezwommen..
Om 17.00uur was het nog niet begonnen.. We besloten te gaan eten..
uiteindelijk begon het om een uur op 19.00uur.. Het was echt super leuk..
Op het strand, Surinaamse muziek.. Echt een heerlijke sfeer..
Ook nog op z'n surinaams gedanst.. haha.. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt ;)..
Helaas moesten we om 22.00uur gaan.. Onze taxi stond op ons te wachten.. En we moesten er vandaag natuurlijk gewoon weer om 05.30uur uit.. Echt heel erg jammer..
Ik snap nog steeds niet zo goed waarom het zo laat begon.. En dan ook nog op een zondag.. mja..
We hadden dus een kaartje voor Brace, maar hele Brace niet gezien..
Maar wel een heerlijke dag gehad..
Thuis nog even gedoucht, al het zand weg spoelen.. En lekker naar me bed..

Vanmorgen was het wel weer vroeg.. maar ben gewoon niet wakker geweest vannacht :) Heerlijk.. Dus toch maar vaker naar dat soort feestjes.. haha..

Bij jullie is dit weekend natuurlijk de klok één uur naar voren gegaan.. Hier kennen ze dat helaas niet.. Dus nu is het tijdsverschil 5 uur :(..

Ik denk dat dit het wel weer zo ongeveer was.. :)..
Hebben jullie nog nieuwtjes?
Hoe gaat het eigenlijk met jullie?
Nja.. Dat hoor ik wel weer.. Of lees het in de reacties ;)..
(want ik verwacht deze keer WEL dat jullie allemaal een berichtje achterlaten :P)

Dikke (K)..!!

Ps. Nog 60 daagjes..

  • 01 April 2008 - 07:33

    Eline:

    Hee Meisje,,
    Echt leuk om je verhaal elke keer te lezen ook al laat ik niet elke keer een berichtje achter:$
    Ben blij dat julie het zo naar de zin hebben!
    Succes nog met jullie opdrachten!
    Tot snel
    Liefs xx

  • 01 April 2008 - 08:30

    Richard:

    Heej Lis!
    Weer een leuk verhaaltje :D en een leuk concert dus ook van Brace haha ;) naja trouwens ik had vandaag je kaartje gekregen super lief van je!! :D
    Nou succes! en ik spreek je snel weer.

    KusKus Richard

  • 01 April 2008 - 10:19

    Mama:

    Lieve Lis,
    Heerlijk om te lezen en te horen dat je het zo naar je zin hebt!! Geniet er nog lekker van, want de tijd gaat nu snel en voor je het weet ben je weer in ons kouwe kikkerlandje. Ik ben supertrots op jou!! Natuurlijk mis ik je en zou ik je erg graag willen knuffelen, maar gelukkig hebben we veel contact. Jij bent straks een geweldige ervaring rijker,die neemt niemand je meer af.
    Zet hem op met je opdrachten!

    Dikke zoen mama
    ps ik ben stiekum aan het aftellen hoor!

  • 01 April 2008 - 12:25

    Els Joosten:

    Iedere week lezen we jouw mail. Erg leuk en wat maak jij daar veel mee binnen en buiten het ziekenhuis. Je hebt de helft erweer opzitten. Gaat erg snel he.
    Bij ons komen er nu ook spannende weken aan voor onze Rick maar het weer is hier niet zo erg goed dus is het geen straf om binnen te zitten leren. Tenminste wat je leren noemt.

    Geniet ervan en succes met je opdrachten
    xxx els

  • 01 April 2008 - 12:43

    Jos:

    Hoi Lissy

    wat gaat de tijd snel, hier is inderdaad de klok verzet maar na een paar zonnestralen ishet weer storm en verwachten we regen, dus nog geen voorjaar, waar we allemaal aan toe zijn inmiddels.
    Ook de drukke maand maart hebben we overleefd en nog 4 weken dan zoeken we de zon gewoon op.

    Je stage bevalt en je leert veel, denk dat het toch heel anders is dan in ons ( overgeregelde ) landje.
    De verhalen horen we later wel.
    groetjes jos

  • 01 April 2008 - 14:20

    Michelle:

    Heej lieve Lis,
    Erg leuk weer om je verhaal te lezen en weer foto's te zien!
    Toch jammer dat jullie brace gemist hebben;)
    Nog een keer bedankt voor je kaartje!Weet niet of je mn sms gehad hebt;)
    Veel succes maar weer met je stage deze week!
    Kus Mies

  • 01 April 2008 - 16:07

    Linda:

    Hee lievie,
    Als eerste natuurlijk heel erg bedankt voor je kaartje :) echt heel lief..
    Volgens mij ben jij echt poepie bruin als je terug komt!! Neem maar een beetje zon mee deze kant op, want tot nu toe is het hier bagger..
    Nog heeel veel plezier daaro!
    Dikke kus Lin

  • 01 April 2008 - 18:03

    Marit:

    Oooi Liss!!
    Je mail al gelezen???? Daarin heb k je al bedankt voor je lieve kaartje, ik word maar verwend: kaartje verjaardag, kaartje nu, belletje op mn verjaardag:) leuk!!!!!!
    Enne, ik word stiekem wel een beetje jaloers op al die dingen die je ziet en meemaakt.. nu denk echt,, jaa die 4 maanden vliegen echt voorbij:)Waarom durf/doe ik dat ook niet gewoon!!!!!
    Agjaa.. wie weet wat de toekomst nog brengt:P hahaha

    Nou, ik ga nu eens een keer stoppen zonder een groot onzinverhaal!
    Tot over 60 daagies!! En dan gaan we de gemiste tijd weer even inhalen met touren met de auto, ijsje halen, wandelen bij t ijsselmeer, lkkr bakken op het strand, gezellig wat drinken in callantsoog, lkkr naar de stad om te winkelen en uit te gaan, gewoon een gezellig filmavondje, dagje Amsterdam en ga zo maar door!!

    Spreek je!!
    Kussss

  • 02 April 2008 - 11:50

    Ted Willems:

    lissy leuk om te horen dat alles goed gaat .
    bedankt voor de kaart.
    met ons gaat ook alles goed.
    chantal heeft vandaag een 20 weken echo laten maken,alles was gelukkig goed.
    groetjes ted en elly

  • 02 April 2008 - 17:57

    Agnes :

    Hey Lissy, Daphne en Nori,

    Hier dan een berichtje van mij...
    Leuk om al jullie verhalen te lezen en fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!! Een hele ervaring zo voor jullie, die niemand meer van jullie afneemt!! Hier gaat ook alles goed.
    Nog eventjes en dan is het diploma er..
    Ik wil jullie nog veel plezier en succes wensen daar.. geniet ervan!

    groetjes en liefs
    Agnes

  • 03 April 2008 - 10:02

    Skip ! ! !:

    hoi lissy ik ben nog steeds ziek ik ben al naar het ziekenhuis geweest om mijn bloed te onderzoeken eerst deed ze een touw aan me arm om te kijken welke ader het best was en toen kreeg ik een soort prik met een slangetje en toen vulde ze drie buisjes met bloed het onderzoek durde langer dan ze gezecht hadden eindelijk kwamen ze der achter dat ik vijver !had!
    maar ze zijden dat ik beter was
    maar ik voel me nog steeds ziek ik ga bijna naar de dokter

    maar eergisteren was het een april:
    er zaten twee mannen te vissen de ene zij tegen de ander mag ik jou dobber lenen de mijnen zinkt steeds

    tot ziens xxx en groetjes van opa en judith

  • 03 April 2008 - 19:50

    Willem Joosten:

    ey lissy(K):$
    Alles goed daar?
    leuke foto's
    ik weet niet echt veel te zeggen... het geen dat ik wil zeggen heb je al in je mailtje gehad:$

    dikke kus(K)

    Willem Ly

  • 03 April 2008 - 20:16

    Ien:

    He mopje, eindelijk weer een berichtje van je trage 'tante'. Sorry hoor, maar ben nu eenmaal niet zo snel. Al zie ik wel dat Sammie je ook af en toe schrijft. Ik heb je ook eindelijk een kaartje gestuurd. Hier alles goed en een leuke verjaardag van Sammie gehad. Druk, druk, druk, maar alles weer overleefd. Je verhalen zijn echt fantastisch en heerlijk om te lezen. Ben trots op je!!! Verder schiet het weer hier niet op, maar had je vast al begrepen van anderen. Lieffie, het ga je goed en zal proberen wat vaker te reageren. Dikke kuzzzzzzzzz Ien XXXXXXXXXXXXX

  • 05 April 2008 - 17:56

    Jet:

    Hoi Lis,
    Hier nog ff een reaktie van mij. Skip had je al verteld dat hij ziek was. We zijn bij de huisarts geweest maar die kan niet verklaren wat hij heeft. Zijn bloed is, gelukkig, goed maar voor hem zag hij een "zielig" jongetje.
    We gaan nu aankomende dinsdag naar de kinderarts in het ziekenhuis, er was gelukkig een plaatsje vrij gekomen anders werd het eind mei!!!!
    Zelf hebben we het idee dat het alweer een stuk beter met hem gaat. Maar als je vraagt hoe het gaat, blijft hij aangeven dat hij buikpijn heeft, hoofdpijn en af en toe moe is. We moeten maar afwachten hoe het verder gaat maar ik ga er vanuit dat het allemaal meevalt.
    Verders gaat het hier mooi z'n gangetje. Het tweede rapport van alledrie is binnen en het zag er bij alledrie prachtig uit. Jens heeft gisteren zijn partijtje gegeven (beter laat dan nooit!) en dat was errug leuk. We gingen naar het zwembad, bleven daar eten en konden daarna nog even zwemmen. Ze waren met z'n achten en genoten volop. Het was lekker rustig dus het leek wel een prive-zwembad. Hans en ik hebben nog nooit zo'n relaxt partijtje gehad. Alleen tijdens het naar huis gaan werd het nog een beetje spannend. Eerst was Jens zijn schoenen kwijt(Hans naar gevonden voorwerpen)...toen kon Manouk haar broek niet vinden.(Hans naar gevonden voorwerpen)En toen we in de auto zaten en bijna wegreden bedacht Gijs dat zijn tas nog in de kantine lag. Gijs stapte de auto nog niet uit toen Kelvin erachter kwam dat hij zijn tas ook nog niet had.(maar die was zeker niet in de kantine!) Gelukkig vonden we die tas in de kleedkamers en konden we uiteindelijk, met alle kleren en tassen, naar huis. Je snapt wel dat we erg gelachen hebben.
    Morgen gaat Tess voor haar C afzwemmen. Goed he, ze heeft het snel gedaan.
    Volgende week is de premiere van de operette dus je snapt dat hier de operette-koorts toeneemt. Best spannend hoor..ik bedoel ik zing nu toch een solo (Ahum al is het maar 1 zin en nog een stukje samen met Mandy.Je weet nooit of Joop in de zaal zit!)
    Zo dat was het zo ongeveer wel weer. De boompjes staan in de voortuin en het ziet er echt prachtig uit.

    Van ons allemaal een hele dikke zoe en een knuffel. Geniet daar nog ff lekker en de groeten aan Daphne!

    Groetjes Jet en de rest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 22222

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: