Alweer 2 maanden in Paramaribo_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden in Paramaribo_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden in Paramaribo_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

24 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

17-03-08 t/m 23-03-08

Hoi Allemaal,
Gister was is hier alweer 2 maanden.. De tijd gaat nu wel snel.. Voor ik het weet ben ik weer thuis..

Op stage gaat het nog steeds goed.. Ik heb het nog steeds naar mijn zin.. Zoals ik al in een eerder verhaal vertelde, dragen de verpleegkundige hier kapjes.. Nou.. Ik moest er ook aan geloven..
Dus nu loop ik ook met zo’n kapje op mijn hoofd, met 4 blauwe strepen, omdat ik 4e jaars leerling ben..

Binnenkort komen er 17 kindjes met een hartafwijking naar de kinderafdeling.. Die gaan ze dan allemaal helpen.. Als het goed is komen er ook Nederlandse artsen bij helpen.. De hartmissie noemen ze het.. Die periode ga ik op dat stukje van de afdeling werken.. Lijkt me erg interessant..

Verder heb ik niet zo heel veel bijzonders gedaan deze week.. We zijn druk bezig geweest met de opdrachten.. Opdracht 1 is nu klaar.. :).. En ik ben al goed op weg met opdracht 4..
Verder hebben we op stage overleg gehad over opdracht 2.. Dus daar kunnen we ook mee gaan beginnen..

Dinsdagavond hebben we samen met Marielle en 2 collega's van haar gegeten bij de chinees 'lucky twins'..

Woensdagavond hebben we heerlijk gegeten bij een wokrestaurant.. Hier waren we heen met Nienke en Marielle.. Dit was als een soort afscheid voor Marielle.. Want zij is donderdagmiddag vertrokken naar het vliegveld.. Het uitzwaaien was een raar moment.. Zij ging gewoon lekker naar huis.. En wij zitten hier nog.. Mja.. We genieten hier nog steeds.. Dus zo erg is dat niet :P..

De afgelopen dagen was het erg mooi weer.. Vaak na het werken nog even een uurtje in de zon gelegen :).. Het weekend was het helaas minder weer.. Gelukkig wel droog.. Maar veel wolken..

Zaterdag was het Holi Phagwa.. Holi Phagwa is een Hindoestaans feest dat jaarlijks rond de maand maart gevierd wordt en in feite een combinatie is van een lentefeest, een feest van de overwinning van het goede op het kwade en een nieuwjaarsfeest.
Het Holifeest kenmerkt zich door dans, zang, versnaperingen en het strooien met gekleurd poeder, parfum (Goellaal) en gekleurd water (Abier).
Dit werd gevierd in de palmentuin.. Wij hebben er niet aan meegedaan.. Omdat je er echt heel vies van wordt.. Wel kwamen we veel gekleurde mensen tegen op straat.. Dat was wel grappig op te zien..

Gister 23-03, was het natuurlijk 1ste paasdag.. Daphne en ik zijn toen naar de kerk geweest.. Het was echt een hele gezellige dienst.. Er werd uitbundig gezongen en gedanst.. Om te vieren dat Jezus was opgestaan.. Tijdens de dienst gingen de mensen gezamenlijk bidden.. Ze stonden in een groep vooraan.. Ineens hoorde we een knal.. En lag er een man op de grond.. Daphne en ik schrokken hier heel erg van.. Maar dat schijnt hier normaal te zijn.. Ze vallen dan om, omdat ze diep geraakt worden door het bidden.. De man stond na een paar tellen weer op.. En vervolgens viel er ook een vrouw..
Na de dienst werd het paasverhaal nog uitgebeeld door de jeugd.. Dit was erg grappig.. Toen dit was afgelopen kwamen er nog een aantal mensen naar ons toe.. Omdat ze het zo fijn vonden dat we er weer waren..
Uiteindelijk heeft deze dienst 3 uur geduurd.. Dat was wel erg lang.. Mja..

UHmm.. ja.. dit was het wel weer zo’n beetje denk ik..

Hoe gaat het eigenlijk met jullie?

Dikke kus..

ps.. Ik verwacht wel weer een aantal lieve berichtjes onder mijn verhaal..!!

  • 25 Maart 2008 - 07:52

    Christa Lindeboom:

    Hallo Lissy,

    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen. Ik word bijna jaloers als ik lees dat jullie lekker in de zon liggen. Hier ligt sneeuw!Ik heb ook zo'n zin in de zon.
    Fijn dat het met je opdrachten lukt. Als ik alles zo lees is het heel leerzaam daar bij jullie.Leuke ervaringen die in Nederland op de leerafdeling niet voorkomen. Het kapje staat je niet verkeerd hoor!
    Heel veel succes met je verdere stage, zet hem op!
    Groetjes Christa

  • 25 Maart 2008 - 08:29

    Jos:

    Hoi Lissy
    hier met al de 2e dag alles wit van de sneeuw, echt paasweer hoor !!
    Inderdaad de tijd gaat erg snel en zeker in een land ver weg waar zo veel nieuwe en mooie dingen te zien zijn : dat kapje staat je goed hoor !!
    De fotos van de dolfijnen vorige keer waren ook mooi.
    Succes verder en tot het volgende berichtje
    Jos

  • 25 Maart 2008 - 14:18

    Marjo Koster:

    hoi liever lis,
    Even een berichtje van mij
    heb ook jou verhaal gelezen erg leuk weer
    af en toe spreek ik je op msn fijn dat het zo goed met je gaat! En met je (jullie) opdrachten gaat het helemaal goed komengeweldige he deze ervaring nemen ze jullie nooit meer af! Succes meid spreek je snel weer.
    Groetjes marjo

  • 25 Maart 2008 - 15:21

    Michelle:

    Je ziet er erg leuk uit met dat kapje hoor;)
    Wat leuk dat jullie naar dat feest zijn geweest! Ik las ook precies vanmorgen in de krant dat dat ook hier in nl gevierd was. Met een erg mooie foto erbij;) Dat jullie nou niet eens zin hadden om er zo mooi gekleurd bij te lopen!
    Kus Mies

  • 25 Maart 2008 - 18:19

    Nancy:

    hallo lieve lissy wat zie jij er leuk uit in dat zusterpak dat hoort er bij als in het ziekenhuis stage loopt leuk hoor en jij bent al 2maanden weg wat gaat het snel maar jij heb het nog prima na jou zin daarzo en wat een leuke verhalen schrijf jij op de websit en dat jij met vriendinnen na het feest bent geweest in nederland heeft het gesneeuwt en met pasen heeft het ook gesneeuwt helemaal wit natuurlijk voor de rest gaat het goed met mij en andré afgelopen vrijdag de 21ste waren andré en ik 1jaar getrouwd wat gaat het snel hé lissy nou lissy ik weet niets meer te vertellen ik wens jou heel veel succes met jou stage daarzo zet hem op lissy toi toi toi liefs en groetjes van nancy

  • 25 Maart 2008 - 19:27

    Maritjeuh:

    Hè, verdorie... ik had een super lang verhaal getypt... verkeerde knoppie en alles is... foetsie..:S:S:S:S dusss we beginnen weer even opnieuw!!!

    Ik begon mn verhaal met dat je kapje echt prachtig staat!!!!! hahaha maarrrr je ziet er wel professioneel uit!!(en dat meen ik!!!!)

    Super leuk dat je mij even gebeld had, ondanks dat k je die avond ervoor al had gesproken!! Mn verjaardag was gezellig! Sneeuw, 2e paasdag dus vrij, wat wil je nog meer!! Ik heb hele mooie nieuwe allstars gekregen(zwart met witachtige vierkantjes), dvd's, boeken, tijdschriften, H&M bon, hunkemoller bon, geld enzzz... Dus cker niet vergeten!!
    En owja, ik heb een cola;) op je gedronken, goed hea!!!!!! whahaha

    Vandaag weer naar stage en ik kwam als een sneeuwpop trg. Net op het moment dat ik naar huis fietste, viel er een lkkre sneeuwbui!! Er lag zelfs een plak sneeuw op mn hoofd!! Je begrijpt hoe ik mij voelde toen ik thuis weer van mijn fietsie stapte. Mjaa een warme douche doet wonderen!!:P
    Conclusie: Tis in Suriname niet altijd even mooi weer, maar tis altijd btr dan hier!!!!! (tot nu toe dan, je weet het nooit in Nederland:))

    Hee wat gaaf dat je straks gaat werken met kinderen met een hartafwijking! Heel leerzaam lijkt mij!!!!

    En die kerkdienst!! Lijkt mij ondanks dat ie 3 uur duurde, wel heel grappig om mee te maken:P

    Nou, ik ga maar weer eens stoppen! Volgens mij heb ik alles verteld wat ik net ook al een keer had getypt:S (zo blijf je wel lkkr bezig hea?)
    Ik spreek je snel weer op msn!!

    Ciaaaooo. Blijf Genieten!!

    Dikke kus en liefs Marit

  • 26 Maart 2008 - 09:52

    Els Joosten:

    he wat een mooi zustertje ben je nu....

    staat je goed hoor net echt

    groetjes els

  • 27 Maart 2008 - 09:30

    Nicole:

    Heey Lissy!

    Wat leuk om je verhalen te lezen! Het klinkt allemaal erg positief! Leuk hoor!
    Het kapje staat je goed! Wel jammer dat hij anders is al de andere en dat ze dat je nog een leerling bent!
    Lekker dat het goed gaat met je opdrachten, bij mij schieten ze ook al aardig op.
    Interssant over die hartmissie wat je vertelde! Lijkt mij ook wel erg intressant!
    Nou meissie heel veel succes verder met je stage!
    En natuurlijk heel veel plezier!!

    Liefs Xxx Nicole

  • 29 Maart 2008 - 17:33

    Anja:

    Ey lieverd. Wat zie je er goed uit! Fijn om te zien. Lekker kleurtje, verlang ik ook naar. Bijzonder de paasdienst! Leuk om je verhaal te lezen. Relax dat je het naar je zin hebt op de afdeling, en dat het goed gaat met je opdrachten. Zet hem nog ff op. En ik heb er zin als jullie weer terug zijn. Ohja, ik heb laatst je mam gesproken,was leuk, we zijn super trots op jullie! Succes en groetjes. Liefs mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 22226

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: