Nog 7 weken_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Nog 7 weken_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Nog 7 weken_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

15 April 2008 | Suriname, Paramaribo

H0oi everybody,

Hoe gaat het met jullie?
Hier gaat het goed, helaas regent het weer heel veel.. Mja.. de temperatuur blijft goed (A)..

Ik zal weer even wat vertellen over afgelopen week :P..

Maandag begon ik op de hartmissie, dit is het 3e jaar dat ze dit doen.. Toen ik daar aankwam kreeg ik het bericht dat de operaties niet door zouden gaan.. Het Nederlandse team had namelijk vertraging gehad met het vliegtuig, dus ze waren nog te moe om te starten..
Het Nederlandse team kwam die dag nog wel kennismaken.. Dit was wel heel erg leuk.. Ook werd alles gefilmd.. De ‘hartmissie’ is natuurlijk wel iets bijzonders..
Dinsdag begon het dus echt.. Het was heel spannend voor iedereen.. Maar het verliep allemaal goed..
Per dag worden er kindjes opgenomen, die een aantal dagen daarna geopereerd worden.
Het is echt heel interessant.. :)..
Ook wordt ik vreselijk verwent, ik krijg ’s morgens brood met beleg en ‘s middags een warme maaltijd.. Haha..

Dinsdag kwam ik thuis van mijn werk en lag er weer post op tafel :D..
- Jitske, Marit, Michelle, Linda, Richard en Lars; leuke kaart :) Dankjewel..
- Skip; Wat een mooie kaart… Knap hoor :)..
- Jet, Hans, Skip, Jens en Tess; Leuke kaart :) Doet me weer goed..

Maandagavond gesport..

Dinsdagavond hebben we gezellig met Andrés en Sergio gegeten bij Mirosso.. Na het eten nog even wat gedronken bij Broki.. Erg gezellig gehad..

Woensdagavond ben ik samen met Daphne naar het Franklin Essed Stadion geweest.. Andrés moest daar voetballen en vroeg of we wilde komen kijken.. 2-1 verloren.. Dat was nou weer een beetje jammer :P haha.. Maar de sfeer was leuk..
Die avond had ik nog een stomme actie.. Ik had mijn telefoon op de heenweg laten liggen in de taxi.. Gelukkig had Daphne haar telefoon ook mee en kon ik gelijk naar het taxibedrijf bellen toen ik erachter kwam.. En jahoor :).. Mijn telefoon was gevonden :).. De taxichauffeur die ons kwam halen, nam mijn telefoon voor me mee..

Donderdag weer gesport..

Vrijdag heb ik samen met Daphne gegeten bij t Vat.. Na het eten kwamen Sergio en Maurice bij ons zitten en hebben we gezellig wat gedronken.. Daarna nog gezellig bij La Caff geweest..

Zaterdag vertrok Nori naar Nickerie, Daphne en ik gingen niet mee omdat we aan onze opdrachten wilde werken.. Andere huisgenootjes gingen ook mee.. Dus uiteindelijk waren alleen Nienke, Daphne en ik thuis..
‘S morgens zijn we nog even naar de markt geweest om lekker fruit te halen.. Daarna druk bezig geweest met onze opdrachten.. ‘S middags kwam Andrés hier ‘’chillen’’ Haha.. En ’S avond heeft hij voor ons gekookt.. :) Erg gezellig.. En het eten was weer lekker..
‘S avonds werden Daphne en ik opgehaald door Sergio.. We hebben eerst wat gedronken bij La Caff, daarna zijn we naar de BlueBell gegaan.. Hier was ‘AmStarGlam’, The lifestyle&fashion event of the Netherlands..(hier hadden we vrijdagavond een kaartje voor gekocht).. Dit was een gezellig feest.. Om 05.00uur lagen we in bed..

Zondagochtend helaas veel te vroeg wakker.. Om 08.30 deed ik mijn ogen alweer open :S pff.. Om 10.00uur ben ik er maar uitgegaan.. Daarna mijn was maar weer gedaan :S.. De rest van de dag nog even aan mijn opdracht gezeten en een beetje uitgerust..
‘S middags hebben Daphne en ik nog even wat gedronken bij t Vat.. En s avonds hebben we samen met Nienke bij Mirosso gegeten :)..
Toen we thuiskwamen waren Nori en de andere huisgenootjes weer thuis.. Ik heb even gevraagd hoe ze het hadden gehad, daarna ben ik snel naar bed gegaan want ik was ECHT moe..

Nu ik dit berichtje type is de volgende week alweer begonnen..

Tot volgende week..

Dikke kus..

  • 15 April 2008 - 11:48

    Els:

    ja het gaat erg snel nog 7 weken. Moet je nog ook nog 7 weken stage lopen of heb je nog enkele dagen vakantie.
    Hier is het weer slecht, nat en koud. Voor ons is het ook aftellen over 2 weken zitten we in het vliegtuig, ik hoop naar veel zon.....

    xxx els

  • 15 April 2008 - 12:25

    Jos:

    hoi hoi Lissy
    je begint een aardig surinaams kleurtje te krijgen zeg, ben er jalours op hoor!
    Wij moeten nog precies 2 weken wachten voordat we naar Tunesie vertrekken om wat kleur op te doen. Als het blijft zoals het nu is dan vrees ik dat er hier met het Hollands weer geen kleur op komt ! Nog 7 weken is de titel van je bericht, hoop dat die ook goed en leerzaam voor je zijn
    Groetjes en succes
    jos

  • 15 April 2008 - 14:15

    Mike:

    Ej mooierd :P

    hoe is het met je.
    met mij is het goed. erg druk voor school en ja dat word soms wel erg vervelend. je zelf steeds late bewijze enz. maar verder gaat het goed. wat een mega mooie foto's je ziet er gezond uit en echt super leuk om je zo te zien. echt leuk joh. vind het ook erg graaf dat je het kunt doen.
    zou het ook helemaal niet erg vinde om ff weg te gaan. ik hoop dat je nog een paar leuke weken te gemoet gaat. als je terug komt gaan we zeker afspreke en ik kom natuurlijk foto's kijken.

    een hele dikke knuffel en kus

    Mike

    ps: ga je nog naar kroatie :P wij wel en ja ik ga ook mee :P

    bye bye kus

  • 15 April 2008 - 14:38

    Bibi:

    heey liss!!!
    ik denk dat ik jullie kaartjes maar thuis geef!!!~
    weet niet of ze nog aankomen!!
    vet leuke foto's!!

    xxxxxxx je zusje bibi
    groetjes aan iedereen daar!!

  • 15 April 2008 - 17:59

    Mama:

    Hoi lieve Lis,
    Ja het aftellen is nu echt begonnen!! Wat zul je veel van die hartmissie leren. Volgens mij schiet je nu echt op met je opdrachten. Houd het vol, dan heb je geen stress meer de laatste weken en kun je lekker genieten op je werk en daarbuiten...Ik denk zomaar dat je dit leventje (zonder de opdrachten) straks best zal gaan missen...dikke zoen mama

  • 15 April 2008 - 18:20

    Adrie ( Pap ):

    Hallo lis leuke foto met de jongens zo te lezen genieten jullie wel.
    We zijn weer op de hoogte van je nieuwe ervaringen groeten aan de meiden en jongens en succes met de laatste weken.
    Dikke kus pap.

  • 15 April 2008 - 20:22

    Monique:

    Eh Lis leuk hoor al die verhalen van je stage maar ik ben echt jaloers op al die lekkere drankjes en hapjes en daar tussendoor een beetje werken hahaha. geniet nog lekker, succes met je opdrachten en wij vinden het erg leuk je verhalen te lezen en die gezellige foto's te bekijken!!! x Moos Mark Mikki Mark en Monique

  • 15 April 2008 - 21:20

    Broertje..:

    Fa yu tan?
    zeg ze daar allemaal maar fakka van me inclusief Andrés en Sergio..
    ben je wel al aan t missen Zus.. xx totsnel
    Mi Lobie you

  • 16 April 2008 - 13:43

    Nancy&andre:

    hallo lieve lissy hoe gaat het met jou? goed met mij en andré gaat het ook goed we hebben wel zon maar het is nog al fris in nederland en bij jou regent het en wat een leuke foto's allemaal en jij werk nog op de kinderafdeling? begrijp ik? het gaat snel hé allemaal met jou opdrachten knap hoor lissy en jij was nog gezellig uit geweest met jou vriendinnen leuk hoor voor de rest gaat hier in nederland goed nog 2dagen werken en dan lekker weekend en dan nog een week werken en dan lekker 2weken mei vakantie zo lissy dat was het zo een beetje groetjes en succes verder met alles van nancy&andré

  • 21 April 2008 - 16:45

    Marleen:

    he meis!
    ik hou je nog steeds via deze site in de gaten, wat leuk allemaal!! heerlijk hoor..
    leuke foto's ook!!
    geniet er nog lekker van!!

    kus marleen

  • 21 April 2008 - 20:57

    Jitske:

    heyhey

    jaja de weken vliegen om. :) en als jij er weer bent gaat de zon weer lekker schijnen.(in nederland) geniet nog lekker van die paar weken.

    trouwens leuke foto's

    dikke kus jitske

  • 23 April 2008 - 19:59

    Oma Joosten:


    Hoi, Lissy groetjes van Opa en Oma
    Joosten ,uit Liessel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 22222

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: