Veilig aangekomen_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

24 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Lieve Allemaal..

Ik ben veilig aangekomen hoor ;)..

23-01-08
Op schiphol afscheid nemen was niet zo leuk.. Mja..
Tijdens het inchecken hoorde we dat we een tussenstop hadden in Torbago.. Dit was even een tegenvaller.. Mja.. Om het een beetje goed te maken mochten we bij de nooduitgang zitten :).. Een lekkere ruime plek.. Maar als er wat zou gebeuren dan zouden wij de nooddeuren open moeten doen :P Haha..
We zouden om 12.05 vliegen.. Maar toen wij in het vliegtuig zaten werd er omgeroepen dat er een technische storing..
Uiteindelijk gingen we om 12.45 de lucht in..
We werden erg verwend door het personeel.. Lekker gegeten en gedronken..
Om 21.05 (Tijd hier) kwamen we aan in Suriname.. Al onze koffers waren er gelukkig..
Buiten stond Rafael met een naambordje op ons te wachten.. Dat was wel een hele leuke belevenis.. ;).. Andere mannen pakte onze koffers en namen die mee naar de auto.. Hierna vroegen ze ons om geld.. Maar dit lkkr niet gegeven :P..
Het is echt grappig dat je hier gewoon nederlands kan praten.. :D..
Eenmaal bij ons huisje stond Tjitra op ons te wachten.. Het huis ziet er wel leuk uit.. mooie meubeltjes.. Er zijn 4 kamertjes beneden en 6 boven.. Daphne Nori en Ik hebben er allemaal 1 beneden.. Dat 4e kamertje hier is nog leeg.. Dus we hebben nu de benedenverdieping voor ons alleen..
We kregen gisteravond nog even wat uitleg.. hebben onze kamertjes een beetje ingeruimd en zijn toen lekker gaan slapen.. Want we waren alle 3 erg moe..

24-01-08
Helaas slecht geslapen.. door geluid, blaffende honden (hier lopen echt heeel veel honden op straat), zelf veel te veel nadenken en een bed wat niet echt lekker ligt.. Ik stond vanmorgen bijna kreupel op.. :P ahha
Om 9uur vanmorgen werden we door Tjitra opgehaald.. Kregen een rondleiding door de stad.. Gingen langs de vreemdelingendienst.. En hebben een simkaartje gehaald.. Alleen doet hij het niet in mijn telefoon.. Dus moet ik nog opzoek naar een telefoonwinkel die er ff naar kan kijken.. Maar dat doe ik morgen wel ff ofzo.. :P..
We hebben trouwens zelf ook een hond bij het huis, Boomer heet ie, hij is wel lief..
Verder ziet het er buiten allemaal erg mooi uit.. Zonnetje, blauwe lucht, mooie groene bomen…
Maar ook armoedig.. Ik zal nog wel wat foto;s maken.. dat kunnen jullie het zelf zien.. Het is lastig om het zo uit te moeten leggen :P..
Het is hier nu 16.00uur.. We gaan nog ff uitrusten.. Vanavond met de Taxi naar Jennie.. Haar kennen we via het ziekenhuis in Hoorn.. Zij vloog met hetzelfde vliegtuig.. :D Erg leuk.. Dus dan gaan we ff met ze 4e een hapje eten..

Allemaal nog bedankt voor de lieve mailtjes enzo..
Het is wel fijn dat die internetverbinding enzo er is ;).. Zo mis ik jullie toch ff minder..

Hele dikke kus..
Ik zal snel weer een berichtje achterlaten.. En dan ook wat foto’s laten zien..

Xxxxx…

• 24 Januari 2008 - 19:08

Groetjes Marc:

okee dat alles goed is gegaan,doe rustig aan he x x x
    ps; is die verkrachter al gepakt? ha ha

• 24 Januari 2008 - 22:44

Maaike:

Hey Lis
    goed dat alles goed is gegaan :) veel plezier en sterkte
    kus

• 24 Januari 2008 - 22:57

Monique:

Hoi Lis, Zet hem op hoor! Het is ff wennen maar straks ook weer zooooo om! Je mist hier vooralsnog niks, de voordeur waait hier zowat naar binnen (zonder hem open te doen) Heeeeele leuke stage, en geniet lekker van het ontdekken van een nieuw land. Zeker om dat malle bedje moet je straks smakelijk lachen!! dikke kus Mark Moos Mikki Mark en Monique

• 25 Januari 2008 - 09:44

Els Joosten:

he lis, leuk om te horen dat je goed aan bent gekomen. doe anders 's nachts maar oordopjes in dan hoor je de honden niet
    groetjes en veel liefs uit Liessel

• 25 Januari 2008 - 10:34

Jantine:

heej lissy!

fijn dat je goed aangekomen bent! hihi het is daar vast heerlijk warm, hier stormt t echt super hard :( heel veel plezier en geniet ervan daar!!!

xxxx Jantine

• 25 Januari 2008 - 15:26

Marleen:

hey meid!
    Nou zit je dan in suriname!! geweldig..
    zelfde opleiding.. en helaas kan ik niet naar buitenland..
    HEEEL VEEEL plezier en ik hou de site in de gaten!!;)
    xxx liefs je ex-collega..van p'rend

• 25 Januari 2008 - 15:53

Eline :

he lissy, veel plezier en succes daar, en houdt me op de hoogte!

xx

• 25 Januari 2008 - 17:55

Anja:

Ey meis, fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wat heerlijk, zo mooi weer daar! Doe maar ff groetjes aan Jennie,leuk! Jullie zullen heel wat mee gaan maken met elkaar. Was gezellie zondag, wel raar he afscheid nemen. Maar goed. Heel veel plezier en geniet ervan. Lieve groetjes.

• 25 Januari 2008 - 18:42

Jet:

Lekker dat de reis goed is verlopen en dat jullie de koffers hedden.
    Jens heeft nog erg gehuild, zelfs op school nog. Gelukkig wist meester Ger wat er was.Skip was alleen maar stil.
    De meubels zijn er en ze zijn erg mooi.

Het was hier vandaag erg koud,geniet maar van het lekkere weer en dat bed...went vast gauw.

Dikke zoen van ons allemaal

• 25 Januari 2008 - 19:10

Marlies:

Hey lissy

heb je het een beetje naar je zin daar ik hoop het voor je...? geniet er lekker van..

groetjes Marlies (klasgenoot van Jitske)

• 26 Januari 2008 - 19:59

Nancy Snoey Kiewit:

hallo lissy het is gelukt hoor met het in typen van jou websit en hoe is het in suriname en jij loopt stage in het ziekenhuis voor stage ben jij daar voor 4maanden knap hoor groetjes van nancy xxx