Hooi :)_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Hooi :)_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Hooi :)_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

26 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hoi Allemaal..

Even in het kort wat we de afgelopen 2 dagen hebben meegemaakt..
Owja.. Er staan wat foto’s onder mijn vorige bericht :)..

25-01-08
Ik was weer vroeg wakker.. Door de warmte zijn we steeds vroeg wakker.. En misschien is het ook nog wel de Nederlandse klok.. :P
We werden om 09.00uur opgehaald door Sandy (de man van Tjitra).. Het huis waarin wij wonen is van hun, en zij helpen ons bij bepaalde dingen..
Met Sandy gingen we naar het ziekenhuis.. Daar hadden we eerst een gesprek met de directeur.. Dit was wel een goed gesprek..
Daarna werden we doorverwezen naar de Verpleegkundig Directeur.. Dit was een raar gesprek.. Zij was namelijk nog niet heel bekend met dat soort gesprekken.. ivm haar voorganger die nu net met pensioen gegaan is..
Vervolgens moesten we naar de afdelingen lopen waar we stage willen lopen.. Daphne en Nori op Chirurgie en ik op de Kinderafdeling..
Bij het hoofd van de Kinderafdeling hebben we woensdag weer een gesprek.. Zij begeleidt samen met nog 2 verpleegkundigen de buitenlandse stagiaires.. Zij was heel enthousiast..
Het ziekenhuis ziet er erg armoedig uit.. Ze hebben weinig spullen.. Dus ze moeten roeien met de riemen die er zijn.. De verpleegkundige zien er allemaal heel ouderwets uit.. Allemaal helemaal in het wit.. De meeste dragen een jurkje.. met witte kousen eronder.. En ze dragen een kapje.. Aan de gekleurde streepje op dat kapje, kun je zien wat voor status diegene heeft..
Sandy heeft al die tijd op ons gewacht.. Dat was wel lief.. :)..
Daarna zijn we nog even langs een winkeltje gereden om mijn telefoon simlock vrij te maken.. Dit was gelukt.. Erg leuk :)..
De rest van de middag lagen we lkkr in de tuin.. In de zon.. Beetje boekjes lezen enzo..
Daarna hebben we allemaal nog even contact gehad met thuis.. Via internet..
Vervolgens hebben we gedoucht.. En hebben we lkkr gegeten bij ‘T Vat..
Taxi kost hier ongeveer 1,50 voor ons 3e :D.. Echt lachwekkend allemaal..
We namen alle 3 een Surinaams gerecht, genaamd POM (Rijst, kippenvleugel, kousenband en kip in een of ander goedje).. Dit was erg lekker..
De rest van de avond zaten we thuis.. We dachten we gaan lkkr GTST kijken via internet.. Maar dat werkt helaas niet .. Internet te langzaam.. Weet er iemand een oplossing?! :P
Op de tv die hier staat ontvangen we namelijk alleen maar rare, onduidelijke zenders :S..
Mja.. Misschien kunnen we ergens filmpjes huren ofzo..

26-01-08
Vanmorgen om 05.00uur wakker, daarna niet echt meer geslapen.. Dus om 07.00uur er maar uit..
Toen gelijk op msn.. haha.. Nori en Daphne waren ook weer vroeg wakker.. Dus we zaten gezellig op de bank..
Vanmorgen dacht ik me telefoon even op te laten.. maar dit ging niet werken :S.. Alle stopcontacten geprobeerd.. Daarna nog gevraagd of 1 van de meiden boven heel toevallig een Nokia-oplader had.. Maar dit was niet het geval..
Na overleg met me ouders.. besloten een nieuwe telefoon te kopen..
Dus we hebben een lkkr ontbijtje gemaakt.. Ons omgekleed.. zwemspullen gepakt.. En zijn toen lopend naar de telefoonwinkel gegaan..
Daar probeerde ze het met een oplader.. Maar dat lukte ook niet..
Toen ik zei dat ik dan een nieuwe telefoon wilde, vroeg ze om mijn paspoort en een werkverklaring.. (deze had ik natuurlijk niet bij me) Dus konden we weer terug.. haha..
Maar het is allemaal gelukt.. Ik heb nu een Nokia 1112 voor € 17.50.. haha.. Lachen he..
Daarna zijn we naar een zwembad gegaan bij een hotel hier.. hier hebben we heerlijk gezwommen en in de zon gelegen.. Helaas wel verbrand.. Haha Mja..
Nu zitten we weer alle 3 op de bank.. Hebben om 19.00uur bij Jennie afgesproken.. En dan maken we er ff een gezellig avondje van met ze 4e..

Mijn nummer is trouwens: 00597-8227199.. :).. Dus kan je eventueel smsen.. Als je me nou heel graag wilt bellen :P.. Dan moet je ff naar www.1609bellen.nl.. Dan kan je me goedkoop bellen..

En wat ik natuurlijk niet mag vergeten.. Jeroen.. Super lief je kadootje :D.. (ik kreeg van jeroen meer fotoruimte op mijn site)..

Verder iedereen weer bedankt voor alle lieve leuke berichtjes enzo..

Dikke kus.. Tot snel..
Ik heb toch wel weer veel geschreven :P haha..

  • 26 Januari 2008 - 21:06

    Nancu:

    hoi lissy ik wou jou veel succes wensen met jou stage in suriname en wat een leuke foto's op de websit vooral van jou en kai en bibi en jou ouders en wat is kai groot gworden ik ken hem haast niet meer hij is verandert maar ja dat gebeurt nu eemaal groetjes van nancy

  • 28 Januari 2008 - 15:15

    Br0ther:

    ee lis heb vanavond me eerste theorie les bij schipper en hoe gaat t met je ? x kai

  • 29 Januari 2008 - 09:33

    Rein:

    hoooi lis,

    alles kits achter de rits;) vermaak je je een beetje daarzo!? hier gaat alles goedddd:)

    liefs Rein(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 22377

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: