Weer een berichtje :P_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Weer een berichtje :P_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Weer een berichtje :P_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

30 Januari 2008 | Suriname, Paramaribo

Het avondje samen met Jennie bij het Vat was erg gezellig.. Alleen hadden we ook nog iets vies :P.. haha .. Er liep ineens een rat over het terras.. Dus wij allemaal te gillen.. Komt er een Surinamer met bergschoenen, en die trapt hem zo dood.. Waahhh.. haha..
Daarna kwamen we Rosanne, Nienke en Mariëlle (onze huisgenootjes) nog tegen.. Zij gingen naar La Caff.. (een discotheekje van ongeveer 10x10 Haha.. misschien nog wel kleiner..) Daar zijn wij daarna ook nog even geweest.. Was erg leuk.. leuke muziek.. En wij stonden daar met ze 4e lekker uit ons dak te gaan :P Haha..
Uiteindelijk om ongeveer 02.00uur thuis.. Dus dat viel wel mee..

27-01-08
Vandaag weer eens vroeg wakker.. Maja.. Het went wel een beetje..
We hadden afgesproken met Rosanne om mee te gaan naar het museum Fort ZeeLandia.. Dit was wel een heel mooi gebouw.. (zie foto’s) Maar het verhaal wat die meneer vertelde was een beetje te langdradig.. Het kwam ook wel door de warmte dat we niet zo goed konden luisteren.. Want opzich is het verhaal wat erachter zit wel heftig.. Vooral het stukje over de decembermoorden..
Daarna hebben we daar even wat gegeten en gedronken.. Want we moeten er wel ff goed om denken dat we ook tussen de middag even eten.. haha..
De rest van de middag hebben we rustig aan gedaan..
We worden alleen wel gek van onze hond.. Hij heeft waarschijnlijk last van geile buien.. Hij maakt echt een heel raar geluid.. haha.. (Hoor het filmpje)
Savonds hebben we lekker poffertje gegeten bij het pannenkoekenhuis.. Hier waren we heen met een aantal huisgenootjes.. Dit was wel even gezellig.. :)..
Daarna zouden we nog naar chippendales gaan kijken.. ;).. haha.. Maar op het laatste moment haakte die meiden af.. Wel jammer mja.. Toen hebben we nog even gezellig wat bij jennie wat gedronken..

28-01-08
Vandaag gelukkig een beetje kunnen uitslapen.. Om 9uur was ik wakker..
Daarna lkkr op de bank geploft en een boekje gelezen..
We moesten vandaag een aantal dingetjes regelen.. Zoals de fietsen huren.. Bellen of onze doos al is aangekomen.. Geld pinnen en Boodschappen doen..
Helaas hebben we nog steeds geen fiets.. Ze zijn namelijk allemaal verhuurt aan andere mensen.. Dus we moeten vrijdag even terugbellen.. Misschien dat ze dan weer fietsen hebben..
We hebben gebeld voor die doos.. Zodra er een bezorger beschikbaar is, wordt de doos bezorgd.. We zijn alle 3 erg benieuwd :P..
De rest van de dag hebben we lekker niks gedaan.. Het was helaas wat bewolkt.. En het heeft 2 keer een klein beetje geregend.. Mja.. Als het bij 1 dagje blijft is het wel even lekker :P..
Vnvnd gaan we wat eten bij de Pizzahut.. Nienke gaat gezellig met ons mee..
Daarna gaan we even kijken of we ergens een filmpje kunnen huren met Nederlandse ondertiteling.. Maar we denken dat dat hier niet bestaat..
Terwijl ik dit verhaaltje schrijf.. Begint het ineens heel hard te regenen.. Dit noemen ze dus een surinaamse bui.. ;).. Haha.. Het valt zomaar ineens allemaal uit de lucht.. Zoo.. Dat hebben we ook weer even meegemaakt.. :P..
We hebben echt heerlijk gegeten bij de pizzahut.. Alleen was het wel erg veel.. Dit krijg je hier dan ook mee naar huis in een doosje.. Voor bijv. de volgende dag.. Of voor de hond ofzo..
We zijn nog naar de Videotheek geweest.. Ze hadden geen Nederlandse films.. En als je een film wilde huren moest je helemaal lid worden.. Je paspoort laten zien.. En hier dan min. Een half jaar zijn..
Dat was jammer.. Mja..
Tijdens het naar huis wandelen, zei nienke ineens.. Misschien heb ik nog wel een Nederlandse film.. Alleen die zijn dan wel kinderachtig.. Want die heeft ze gekregen voor haar stage…
Uiteindelijk hebben we Doornroosje gekeken :P Haha.. Was wel gezellig..

29-01-08
Goedemorgen :P.. Ik wordt helemaal gek van onze hond.. Als het echt zo is dat hij geil is.. Dan Heeft hij daar wel heeell erg veel last van.. Jeetjemina.. Mja..
Gelukkig was hij vannacht wel stil..
We hebben vandaag lekker in de zon gelegen.. Boekjes gelezen enzo.. helaas weer verbrand :P Haha.. Mja dat is morgen wel weer bruin..
Vanmorgen kwam de tuinman ons gras even maaien.. :)..
Daarna hebben nog even voor onze dozen gebeld.. Als het goed is worden ze vandaag na 3e bezorgd..
Ook zijn we nog even naar het internetcafé op de hoek gelopen.. Om onze CV’s ui te printen.. Deze wil het ziekenhuis namelijk graag hebben..
Vnvnd gaan we lkkr boven op het balkon eten.. We hebben noodles in huis en een toetje :P Haha.. Nog geen zin om ‘echt’ te koken.. :P..
Jaja.. Onze dozen zijn gebracht :D.. dus onze kamertjes zijn nu helemaal ingericht.. erg fijn om alles nu bij ons te hebben..
Om ongeveer 20.30uur kwam Suzanne (nieuw huisgenootje) aan.. Ze komt uit midwoud.. Grappig he..

30-01-08
Vanmorgen moesten we om 9uur in het ziekenhuis zijn.. Toen we daar aankwamen zaten er nog 5 nederlandse stagiaires te wachten.. We kregen een rondleiding door het hele ziekenhuis.. Dit was best wel indrukwekkend.. Het is allemaal erg armoedig.. En de mensen die er liggen zien er allemaal erg ziek uit.. Ze hebben in het ziekenhuis weinig spullen.. Dus ze moeten het doen met de dingen die ze hebben..
De kinderafdeling waar ik kom, zag er ook armoedig uit.. Maar wat wel leuk is, is dat ik waarschijnlijk ook op de couveuse afdeling stage mag lopen voor een aantal weken :D.. En dan een aantal weken op de kinderafdeling.. En nog een aantal weken op het andere deel van de kinderafdeling.. (veel afdelingen hebben namelijk een gedeelte voor schone wondjes.. en een gedeelte voor vieze wondjes)..
Hierna zijn we nog even langs geweest bij het hoofd van de kinderafdeling (zij regelt een heleboel voor ons)
Maandag gaan we beginnen.. Om 7uur moeten we ons melden bij het hoofd van de kinderafdeling.. Dus ben erg benieuwd..
Met de taxi naar de supermarkt geweest, even lekker veel boodschappen gedaan.. Daarna nog even naar de Hollandse bakkerij gelopen, om lekkere broodjes te halen..
Net nog even de was gedaan.. Samen met die meiden.. Die noemen ze hier een Klotser :P..
We moeten er emmers water ingooien en een beetje wasmiddel.. En dan laten draaien.. haha.. Mja.. Hij doet het best goed.. Zo is alles weer ff fris..
Vanavond eten we sla met kip.. :D.
We gaan toch maar proberen af en toe is wat te koken :P..
Vnvnd hebben we niet echt plannen.. Beetje optijd slapen denk ik..
Owja.. En om 20.00uur komt Andres.. Hij organiseert ons tochtje van vrijdag… Hij komt even het een en ander met ons bespreken..

Morgen gaan we een dagje naar de colakreek en savonds lekker Roti eten.. En vrijdag een dagje naar de Braunsbergen..

Het huis hangt trouwens vol met huisregels.. Het zijn allemaal logische regels, dus het is een beetje apart dat die overal hangen.. Mja..

En Owja.. Jullie mogen nooit meer ‘Neger’ zeggen :P.. Wij zijn het elkaar hier al aan het afleren.. Het is namelijk een scheldwoord.. Je hebt het over ‘surinamers’ en niet over ‘negers’ :P..

Ik laat snel weer iets van me horen.. :P
En als jullie het niet interessant vinden, moet je het ook zeggen hoor :P Haha..

Dikke kus.. Veel liefs.. Van mij..

ps.. Waar blijven al mijn lieve kaartjes?! :P

• 30 Januari 2008 - 19:57

Els Joosten:

leuk om op de hoogte te blijven van jouw belevenissen. Helaas kunnen wij er niets aan doen dat de PTT niet sneller werkt want op jouw vertrekdag hebben wij een kaartje verstuurd.

xxx els uit Liessel

• 30 Januari 2008 - 21:34

Mama:

wat een mooie foto's zitten erbij lis
    zal ik als je thuiskomt ook van die briefjes met regels ophangen wie weet scheelt het in'"rommel"(de badkamer blijft nu trouwens aardig leeg) dikke zoen

• 30 Januari 2008 - 22:51

Peter Servais:

Hey Lis,

Hoe is ie daar?
    Leuk om te zien dat je al lekker je draai gevonden heb daar in Suriname.
    Je bent ook al lekker bijgekleurd zie ik. Leuke foto's ook trouwens. Ik zie wel weer wanneer er weer nieuwe foto's op staan.

Veel Succes op je stage,

Groetjes

X Peter

• 31 Januari 2008 - 15:47

Michelle:

Heej Lis!
    Het klinkt echt super allemaal! Heeele leuke foto's ook:)
    Geniet nog maar lekker van je laatste vrije dagen en nog niet te bruin worden he;)
    Kus Mies

• 31 Januari 2008 - 17:10

Maritjeuh:

Heeey lisssss!!!
    Cool die foto's en berichten!! Je houdt het tot nu toe goed bij! Hoop dat je het volhoudt want tis super om te lezen!!
    T klinkt allemaal supergezellig.. ook met die andere meiden erbij:)
    Denk je van je ouders af te zijn.. zitten er op elke deur regels waar je je aan moet houden.. lkkr weer:P:P haha
    Enne, ik zie het al weer.. jij komt als een 'surinamer' (neger mag ik niet meer zeggen lees ik net!!:P) terug.. je begint al weer aardig bruin te worden lis veld!!:P

Toedeledokiee
    Kussssss xx

• 01 Februari 2008 - 09:44

Elien!:

he meisje,,
    leuke foto's man:D
    maandag beginnen wel spannend hoor! ben benieuwd naar die verhaaltjes!
    liefs elien

• 01 Februari 2008 - 19:19

Nancy&andré:

hallo lieve lissy jij heb het prima na jou zin daarzo in suriname en wat een leuke foto's op de websit veel liefst en groetjes van nancy&andré

• 02 Februari 2008 - 18:39

Nicole:

Heey Lissy!

Wat leuk om je verhalen te lezen! Wat heerlijk dat het mooi weer is, wel jammer van de regen maar dat frist het misschien ook wel weer op!
    Hier in nederland is het maar saai weer.
    Wat leuk dat je op de verschillende delen van de kinderafdeling mag stage lopen!!
    Het zal wel wennen zijn dat het ziekenhuis daar zo armoedig is, maar des te meer waardeer je het straks in nederland weer!
    Veel succes met je stage!
    De groetjes aan de andere meiden

Liefs xxx Nicole

• 24 Februari 2008 - 22:30

John En Conny Dam:

Hey Lis wat zie je er goed uit! Volgens de foto's en de berichten is het wel genieten daarzo! Leuk om zo af en toe even te kijken hoe het met je gaat. Hopelijk bevalt het je goed daar, want je hebt nog wel een tijd voor de boeg.
    Het zijn mooie foto's op de site en da's natuurlijk leuk om te zien. Tot de volgende keer maar weer, liefs John en Conny Dam en natuurlijk ook van Mike en Bjorn