De laatste vrije dagen_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu De laatste vrije dagen_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

De laatste vrije dagen_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

03 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

31-01-08
Vanmorgen om ongeveer half 10 met de taxi naar de colakreek gegaan.. Dit was ongeveer 1,5uur rijden.. Daar hebben we lekker de hele dag op een stijger aan het water gelegen..
De colakreek is een recreatieoord dat zijn naam dankt aan de cola-bruine kleur van het water..
Weer lekker verkleurd.. :)..
Om 16.00uur kwam de taxi ons weer ophalen..
Toen we thuis waren hebben we lekker gedoucht.. En zijn we daarna naar Roodpram gegaan, samen met Nienke en Marielle, om daar lekker Roti te eten.. Ik vond het echt lekker..
Smaakt veel beter dan de Roti in Nederland :P haha..
Daarna hebben we nog een ijsje gegeten bij de lekkerste ijstent van Paramaribo.. Haha..
Savonds lekker een beetje optijd naar bed..

01-02-08
Vannacht wel lekker geslapen.. De wekker ging om half 7.. We moesten om 07.45 bij een reisbureautje verzamelen.. Daar vertrokken we met een busje naar de Brownsberg..
De reis daarheen duurde ongeveer 3uur met een aantal tussenstops..
Er werd door de gids veel verteld.. Dit was allemaal erg interessant..
Zoo mooi de omgeving hier is.. (A)..

Algemene Informatie Brownsberg
"Op de 500 meter hoge Brownsberg kunt u genieten van de grote diversiteit van flora en fauna, vele bospaden, brulapen, watervallen en een megaview over het Brokopono Stuwmeer."
Het Brownsberggebied is het bekendste en oudste natuurreservaat en is 6000 hectare groot, prachtig gelegen in het tropisch regenwoud. Brownsberg staat bekend om zijn pittoreske watervallen en hoogbos natuur. Op een hoogte van 508 meter ligt het Mazaroniplateau met een spectaculair uitzicht over het gebergte en over het Brokopondo stuwmeer. Brownsberg dankt zijn naam aan ingenieur Brown die voor zijn metingen voor het vollopen van het meer op de berg zat.

Deze berg gingen we op met dat busje.. Dit vond ik af en toe doodeng.. Die wegen zijn namelijk niet zoals in Nederland :P.. Onderweg raakte het busje oververhit, dus hebben we de rest gelopen..
Onderweg vertelde de gids nog een aantal dingen waaraan je dieren kon herkennen.. bijvoorbeeld geuren.. (Dit hebben we ook geroken.. De geur van brulapen ruikt naar amoniac.. Dat betekende dat de brulapen daar geweest waren)
We hebben 2 watervallen bezocht.. De Leoval en de Ireneval.. Ik heb met mijn bikini onder de Leoval gestaan.. Dit was echt lekker.. :D.. Want het is wel heel benauwd in het regenwoud..
Om deze watervallen te zien.. Moesten we eerst de berg af.. En daarna de berg weer op.. Dit was echt zwaar..(op de foto’s kun je het misschien wel een beetje zien) Maar als je dan weer boven was.. Waren we wel trots op onszelf..
Onderweg nog een aantal dieren gezien.. Een hert, Brulaapjes, Trompetvogels, Hagedissen, Boshazen, een Papagaai en andere vogelsoorten.. Echt leuk..!!
Wat nog wel leuk is om te vertellen is, dat wij allemaal niet gevallen zijn.. Maar onze gids wel ;) Haha..
Eenmaal weer terug bij de bus, kregen we wat te eten.. Rijst met kip, vis en witte bonen.. (ben de naam even kwijt :P).. Dit was erg lekker..
De terugweg veel geslapen in de bus.. Het was eerst nog het plan om langs het stuwmeer te rijden.. maar dit is toch niet doorgegaan..
In paramaribo hebben we een taxi gebeld om naar huis te gaan..
Thuis lekker gedoucht en ons omgekleed.. Want we zouden nog even wat gaan drinken bij La Caff..
De meiden van boven moesten namelijk afdansen (salsa).. Dus die hadden ons uitgenodigd om te vieren dat ze geslaagd waren :P..
Dit was erg gezellig.. lekker op het terrasje gezeten en af en toe gedanst..
Uiteindelijk om 03.00uur in me bed..

02-02-08
Vanmorgen weer vroeg wakker.. Het is echt vervelend dat het huis zo gehorig is..
Het huis is nu namelijk bijna vol.. Er is nog 1 kamertje leeg boven.. Mja..
Vandaag niet veel gedaan.. Gekeken of we fietsen konden huren.. Als het goed is worden we hier nog over gebeld.. Anders wordt het met de taxi naar stage, de eerste dagen..
Daarna hebben we nog even wat gegeten bij Zuz en Zo.. Erg lekker.. En weet je wie daar ook zat?! Sjors van GTST.. Haha.. Ze is in Suriname..
Hierna hebben we nog even wat boodschapjes gedaan.. En daarna lkkr met de meiden op het balkon gezeten..
Savonds hebben we samen met marielle Saoto Soep met Ei gegeten… Dit is echt heel erg lekker..
Het is boullion met kip, touge, aardappel, rijst.. en nog veel meer erdoorheen..
Na het eten hebben we ons omgekleed.. En zijn we naar het Kickboxgala gegaan.. Dit was echt vet..
Maar wel heftig.. De eerste partij die wij zagen, ging er al een knock-out.. :S..
Helaas won Brazillie de laatste wedstrijd :S.. (misschien is het nog wel te zien op tv.. :P)
Om 02.00uur lag ik in bed..

03-02-08
Vannacht eindelijk heerlijk geslapen.. vanmorgen om 08.30 voor het eerst wakker.. :)..
Vandaag staat er niet veel op het programma.. Beetje de was doen.. Onze ziekenhuispakken strijken.. Opruimen.. En vooral nog even uitrusten..
Morgen onze eerste stagedag.. We zijn allemaal wel zenuwachtig.. Maar we wachten het af..
Ik hou jullie op de hoogte..
Ik hoop dat ik het een beetje vol ga houden om regelmatig een verhaaltje te plaatsen :P..

Hele dikke kus van MIJ..

Trouwens.. Zijn er nog nieuwtjes? :P Ik hoor het wel..

• 03 Februari 2008 - 15:29

Remie:

Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt! Succes morgen!

x

• 03 Februari 2008 - 19:53

Mama:

wat een prachtige natuur lis zo heb je in een korte tijd al veel gezien hopelijk hou je het vol om af en toe iets op je web log te zetten want het is erg leuk om te lezen
    succes morgen xxx

• 04 Februari 2008 - 17:31

Nancy&andré:

hoi lissy wat een prachtige natuur daarzo en wat prachtige websit met leuke foto's en morgen is jou eerste stagedag veel succes morgen xxx van nancy&andré fijne avond verder zal ik de groeten aan juf meta doen?

• 04 Februari 2008 - 20:06

Jet:

Wat prachtig om te zien die natuur. En dat weer! En dan te bedenken dat wij onze winterjassen aan hebben en ik zelfs mijn mutsje op heb.
    Je hebt al heel wat gezien.Fantastisch.
    Wij hopen dat de eerste dag in het ziekenhuis leuk was. Je zal natuurlijk je draai moeten vinden maar dat heeft weer even tijd nodig. Wel leuk dat je op de kinderafdeling terecht kan.
    We hopen dat je het weblog volhoudt want MSNen kunnen wij niet! (Moeten al die MSNers maar gewoon dit weblog lezen!!!!)
    Natuurlijk gaat het ziekenhuis voor. Dat snappen wij dan ook wel weer.
    Een dikke zoen van ons allemaal.
    O ja, Jens had met de carnaval, als luie beer , een prijs gewonnen. Hij was heel blij. (Tess iets minder!) Je ziet vast de foto's nog wel.
    Nou tot de volgende keer maar weer, Jet en de rest

• 05 Februari 2008 - 19:20

Nancy&andré:

hallo lissy hoe was jou eerste stagedag in het ziekenhuis? het zal wel eerste even wenen zijn geweest en jij mocht op de kinderafdeling wat leuk lissy vandaag was carnaval op de ichthusschool ik was ook verkleed als hoela meisje nou lissy veel succes verder en ik hoop dat jij je draai vind je zal wel tijd nodig hebben fijne avond verder lissy groetjes van nancy&andré

• 05 Februari 2008 - 20:06

Els Joosten:

we zijn erg benieuwd hoe jouw 1e stagedag is verlopen

• 07 Februari 2008 - 21:30

Eline:

Hee meidje,,
    Mooie foto's hoor! Ben erg benieuwd naar je volgende verhaaltje
    succes met je stage!
    Liefs elien

• 09 April 2008 - 17:20

Lelie:

Hi Lissy ,, Groetjes van lelie Balthasar, Narmada en pappa&mamma,,
    Veel plezier nog de laatste tijd in Suriname,,, Drink nog maar lekker een Parbo biertje zegt mijn Pappa.

toedeloe