Gi Odi_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Gi Odi_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Gi Odi_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

09 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

4-2-08 t/m 10-2-08

Jaja.. Ik leer al een beetje sranantongo (surinaams) Haha..

Lieve allemaal.. Gi Odi = Groeten..
Hier weer even een berichtje van mij.. Ben benieuwd of ik er weer iets leuks van kan maken.. Haha.. Ik zal beginnen bij het begin :P..

We hebben fietsen :D.. Dus we hoeven nu niet steeds met de taxi..
Fietsen naar stage is ongeveer een half uur.. Dit is opzich wel lekker.. Alleen kom je wel helemaal bezweet aan.. Haha..

De eerste stageweek zit er weer op.. Ik loop nu stage op de Couveuse-afdeling (met airco.. Dus ik heb het gewoon de hele dag koud :S).. Over een aantal weken ga ik waarschijnlijk ook nog op de kinderafdeling lopen..
Helaas kan ik niet te veel zeggen over het ziekenhuis op internet.. Dit mag namelijk niet..
Ik kan alleen zeggen dat het allemaal heel erg moet wennen.. En alles heel anders is..
Om te horen hoe ik het ervaar… Mag je me dat altijd vragen.. Dat vind ik alleen maar leuk.. :)..
Maar wat ik wel weet is dat ik in Nederland ook eens op de Couveuse-afdeling stage wil gaan lopen.. En er misschien wel wil werken..

We hebben stiekem wat foto's gemaakt van het ziekenhuis.. Zo krijgen jullie een beetje een idee hoe het er allemaal uitziet..

We zitten nu in de regentijd, dus helaas is het hier nu niet zo’n mooi weer.. Af en toe begint het ineens heel hard te regen .. En de zon schijnt weinig.. Dit duurt ongeveer tot eind februari.. Hoop dat het daarna weer zonnig wordt..

Als we stage lopen gaat de wekker erg vroeg.. om half 6..:S Maar zo met z’n 3e ontbijten is wel gezellig..
Om kwart over 6 springen we op de fiets.. We fietsen samen met nog 2 meiden die in het AZP (Academisch Ziekenhuis Paramaribo) stage lopen..
Maandag was het helemaal grappig.. Toen kwamen we nog een aantal andere meiden tegen.. Dus toen fietsten er 8 witte pakken op 8 fietsen achter elkaar aan.. En dan hoor je steeds ‘zuster zuster, ik wil een prikje’ of ‘zuster zuster, ik heb pijn, kun je me helpen’.. Haha..

** Maandagavond waren we best wel moe.. Dus lekker een soepje gemaakt en een beetje optijd naar bed..
** Dinsdagavond hadden we onze eerste Salsa-les.. Echt leuk..!! (moeten jullie ook gaan doen ;).. kunnen we samen dansen (A)..) Dus we hebben ons ingeschreven voor de 1ste maand.. We hebben les op dinsdag en vrijdag, van 18uur tot 20uur.. En aan het eind van de maand moeten we dan ook afdansen.. Whaha..
** Woensdagochtend regende het heel erg hard toen we opstonden.. Dus hebben we de taxi genomen..
savonds kwam Marielle gezellig bij ons eten.. En hebben we lekker lasagne gemaakt (Ala Daphne en Lissy) Was trouwens goed gelukt ;) Haha..
** Donderdagmiddag eerst even lekker siësta gehouden.. Helaas kon ik niet slapen..
Savonds weer lekker Roti gegeten bij Roopram.. En savond samen met Marielle naar Havanna-Lounge geweest (Dit is een hotel met op de bovenste verdieping een danszaal).. Hier is op donderdagavond altijd Salsadansen.. Nu was er voor ons nog niet zoveel aan, omdat we het nog niet kunnen.. Maar dat komt nog wel ;) haha..
Vanavond ook afscheid genomen van mijn tongpiercing.. Deze mag namelijk niet in, in het ziekenhuis.. .. Ik deed hem steeds smorgens uit en dan smiddags weer in.. Maar dit ging steeds meer pijn doen.. Dus ik ga alvast beginnen met moed verzamelen om in Nederland weer een nieuwe te laten zetten.. Haha..
** Vrijdag (wasdag).. Ik wilde lekker uitslapen, maar dat is helaas niet gelukt.. We hebben zo ongeveer de hele dag naar de wasmachine gelopen.. Deze moeten we namelijk vullen met emmers water (het liefst ook nog een aantal emmers met warm water, dit moeten we dan eerst koken want er komt hier alleen koud water uit de kraam) dan 12minuten laten draaien, dan het water eruit laten lopen, dan weer vullen en dan nog eens 12minuten laten draaien.. Vervolgens kan het allemaal nog 2minuten in de centrifuge..
Verder nog even boodschapjes gedaan, geld gehaald en dat soort dingetjes..
Het werd zomaar even mooi weer smiddags.. Dus nog even lekker een uurtje in de zon gelegen..
Savonds hadden we weer salsales.. Helaas is onze groep heel groot.. Mja.. Toch vind ik het dansen wel leuk..
Toen de les was afgelopen stonden nienke, jaqueline en marielle daar ineens.. We wisten al dat ze zouden komen, omdat ze ons graag wilde zien dansen.. Maar ze waren lekker te laat :P..
We vonden het wel gezellig om met ze alle te eten.. Dus besloten we daar te blijven zitten..
Maar zoiets heb ik nog nooit meegemaakt :S Moet je horen……
We zaten gezellig aan tafel.. bestelde wat drinken.. stokbroodje voor vooraf.. en allemaal een hoofgerecht..
We kregen ons drinken lauw.. zonder ijs.. Daarna hebben we 40minuten gewacht op ons voorgerecht.. na een aantal keer vragen kregen we het nog niet.. :S..
Na een paar minuten werden de hoofdgerechten van Daphne en mij gebracht.. Toen kwam de serveerster met de stokbroodjes.. Deze wilde we natuurlijk niet meer..
Toen daphne en ik klaar waren met eten (wat niet eens lekker was) kreeg nienke haar hoofdgerecht zonder patatjes.. Toen nienke klaar was, kreeg Jaqueline haar roti (wat niet eens op roti leek).. Uiteindelijk.. Na veel vragen.. Kwam ook nori haar eten en de patatjes van nienke..
Tijdens het eten hebben we vaak gevraagd waar het eten bleef... Maar er werd niet echt gereageerd..
Dus uiteindelijk naar de baas gevraagd en het verhaal uitgelegd.. En het eten laten zien..
Hij vond dat we gelijk hadden.. En wilde ons 25% korting geven..
Na 3 keer vragen om de rekening zijn we met z’n alle opgestaan.. Om te kijken of dit een beetje paniek zou veroorzaken.. maar ook dat hielp niet..
We hebben betaald en ze nog eens verteld hoe we erover dachten.. Pff..
Vervolgens een taxi gebeld.. En hebben daphne nori en ik nog een filmpje gekeken.. Of nja.. De helft van de film.. Daphne en ik vielen namelijk al bijna in slaap tijdens het kijken van de film..
** Vanmorgen weer optijd wakker.. We zitten nu nog even lekker te relaxen.. Het is gelukkig weer mooi weer.. Dus vanmiddag weer lekker in de zon liggen denk ik.. En verder niet veel doen..
Vanavond gaan we in ieder geval ergens wat eten.. En misschien wel vroeg naar bed.. Zodat we morgenochtend een kijkje kunnen nemen bij een kerkdienst.. Dat schijnt hier namelijk helemaal ‘gaaf’ te zijn..
** En morgen denk ik dat we ook niet veel gaan doen.. Misschien alvast beginnen aan onze opdrachten :).. We hebben namelijk voor 2 opdrachten al goedkeuring gekregen van school.. Hiervoor moesten we een onderwerp kiezen.. Het ziekenhuis vroeg ons om hen te helpen met de gezondheidspatronen van Gordon.. Dit loopt namelijk nog niet helemaal lekker.. En wij hebben er veel les over gehad op school..
We gaan deze opdrachten met z’n 3e doen.. Dus gaan we het ziekenhuisbreed proberen uit te voeren..

Verder heb ik het nog steeds erg naar mijn zin.. Ik mis thuis wel ..
Maar je leert jezelf zo wel heel goed kennen :)..
Gelukkig heb ik vaak contact via het i-net, met thuis, familie, vriendjes en vriendinnetjes enzo.. :D..

Nja.. Dit was het weer denk ik.. Als er vragen zijn ofzo dan hoor ik het wel ;)..

Hele dikke kus van mij.. (L)u..

En nu vertel ik wel heel veel over mezelf.. Maar ik ben ook wel benieuwd naar hoe het met jullie gaat..?!

Ps.. Ik denk dat de postbodes hier in Suriname niet zo snel zijn.. Want heb nog geen kaartjes binnen.. Zodra ik ze binnen heb, laat ik het jullie weten..

  • 09 Februari 2008 - 12:46

    *jitske*:

    hey meis
    Dat was weer een mooi verhaal om te lezen.:)
    ben blij te horen dat je het na je zin hebt. maar ik mis je wel hoor. spreek je gouw weer op msn of tel

    dikke kus jitske

    en groetjes aan de meiden

  • 09 Februari 2008 - 15:19

    Nancy&andré :

    hoi lissy wat een mooi verhaal op de websit ik heb het gelezen hoe ervaar jij het daarzo? lissy in het ziekenhuis en wat heb jij daar geleerd? ik ben benieuwd en jij moet nog erg wennen daarzo in het ziekenhuis in suriname maar jij heb het prima na jou zin in suriname iksnap het weldat jij het thuis mist maar jij heb contact met jou ouders en vriendjes en famillie via jou i net en lissy met andré en mij gaat het erg goed en ik wens jou veel succes daarzo veel liefs en groetjes van nancy &andré

  • 09 Februari 2008 - 16:02

    Irene:

    Nou ik ben op je site gweeest hoor. Vind het echt leuk om op deze manier jullie verhalen allemaal bij te houden. Echt leuke dingen maken jullie mee en het is zo'n bijzondere ervaring om in een ziekenhuis te werken in het buitenland.

    Heel veel succes nog meis!

    kus Irene

  • 11 Februari 2008 - 17:26

    Jens:

    hallo Lissy,
    hoe gaat het met je.
    Doen je ribben nog pijn?
    Met mij gaat alles goed.
    Het was in het weekend was het mooi weer,
    eigenlijk is het nog steets mooi weer.
    Nog maar 111 dagen pff!!! zoveel dagen nog, dan zie wij elkaar weer.
    Op school ging de boekenkring ging goed.
    Is het erg heet?
    doei

    groetjes JENS


  • 11 Februari 2008 - 17:38

    Tess:

    ik heb fandaag geskeelerd. het gaat al heel goed.bibi hept het gelirt aan mij. ik gaa morgen naar gym. ik gaa woensdag swemmen.nu gaa ik doezen en naar bed.dikke zoen tess

  • 11 Februari 2008 - 19:09

    Anja:

    Ey Lieverd. Wat heb je weer een goed verhaal getypt. Leuk om te lezen. Vertelde ik al he, dat je veel over jezelf leer. Met mij gaat het wel. Ik stuur je weer ff een mailtje. Jullie krijgen de groetjes van de meiden van Ortho.Veel werkplezier en groetjes.

  • 11 Februari 2008 - 21:50

    Marjo En Willem:

    Hoi Lissy,
    Klein krabbeltje van die oudjes van Koster.... leuk om jullie dag- en avond bestedingen een beetje te kunnen volgen via jullie Weblog.
    Geinig dat jullie op Salsa les zitten. Wordt wel even demonstreren als jullie terug zijn want we geloven het pas als we het gezien hebben. Over het eten hoor ik niets dan goeds, letten jullie wel even op het lijntje dames!!!
    Top dat jullie al twee opdrachten kunnen gaan uitwerken en dat je dat met z'n drieen kunt doen en waarschijnlijk heeft het ziekenhuis er ook nog wat aan.
    Sterkte met je Piercing en als Daphne lastig is mail je me maar even dan zal ik haar wel ff terugfluiten voor je.

    Dikke kus van Marjo, Daniel en Willem

    p.s. WE MISSEN JULLIE WEL EEN BEETJE HOOR

  • 12 Februari 2008 - 15:15

    Simone:

    Heey meis!! nou volgens mij heb jij echt de tijd van je leven daar! wat klinkt dat allemaal leuk!! en heel anders hahha met die wasmachines man jeetje :p en super dat je daar leert salsa dansen!!!!
    Have Fun!

    xxxLIEFSxx sim

  • 12 Februari 2008 - 20:58

    Eline:

    Hee Meisje,,
    Mooi verhaal weer,,
    Lees het elke keer.. jullie hebbe het gelukkig naar je zin..
    Tot het volgende verhaaltjee..:d

    LIefs Elien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 22234

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: