Yo_ Fawaka_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Yo_ Fawaka_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Yo_ Fawaka_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

17 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hooi Allemaal…

Alles goed met jullie..??
Met mij gaat het wel goed..!

Hier maar even een kort berichtje van de week.. We hebben niet heel veel gedaan, behalve stage lopen..

Wat nog wel leuk is om te vertellen.. Afgelopen weekend is mariëlle naar beneden gekomen.. En Fleur woont nu boven..
Marielle is al verpleegkundige.. En is hier om hier 3 maanden te werken.. Over 5 weken gaat zij weer naar Nederland..
Het is met ze 4e echt gezellig.. Smorgens gezellig met z’n alle ontbijten.. En savonds gezellig koken, of uiteten..

Maandagavond zijn we uiteten geweest met Nienke en Jaqueline.. Lekker een broodje hamburger gehad ;) met wat patatjes..
Dinsdagavond hadden we kippensoep met broodjes.. En daarna weer salsales.. Dit wordt steeds leuker..
Woensdagavond had Marielle zin om te koken.. Dus heerlijk spagetti ala Marielle gegeten :D.. Was erg lekker.. En daarna lekker een filmpje gekeken.. (How to lose a guy in 10 days)..
Donderdagavond (Valentijnsdag).. Hebben we bij Mirosso gegeten.. Super lekkere nasi gehad.. Tijdens het eten zag Daphne ineens een bekende.. Dat was echt heel leuk.. Hij werkt voor Martin Air.. Toen we naar buiten liepen, zagen we de rest van de crew ook zitten.. Ook zaten daar mensen bij die met ons meevlogen op de heenreis.. Die herkende ons ook nog :)..
We belde de taxi.. Maar er waren voorlopig geen taxi’s te krijgen.. Dus toen zijn we naar huis gelopen.. Achteraf was het helemaal niet ver.. En was het eigenlijk wel lekker :)..
Jullie nog verrast met valentijn?? (A)..
Vrijdagavond lekker sla gemaakt en daarna weer naar salsales geweest.. Het is echt onwijs leuk :)..
Helaas was Suzanne (waarvan we af en toe een filmpje lenen) niet thuis.. En op tv was ook niet veel leuks.. Dus lekker een boekje op bed gelezen..
Het weekend was vervelend.. Heel erg slecht weer.. Het heeft alleen maar geregent..
Zaterdag zijn we even naar de stad geweest, maar door het slechte weer waren we er snel klaar mee.. Even lekker geluncht bij Zus en Zo.. Daarna nog even aan onze opdracht gezeten..
Savonds gegeten bij Sarina.. Ook erg lekker :D.. Kerrie-Kip gegeten..
Daarna weer lekker een filmpje gekeken.. (Laws of attraction)..
Vandaag lekker in mijn boek gelezen.. Aan onze opdracht gezeten en even boodschapjes gehaald..
Vanavond eten we lekker pannenkoeken.. :).. Jaja.. Die gaan we zelf maken :P..
Verder denk ik dat we niet veel gaan doen.. Maar weer een beetje optijd naar bed.. Morgen weer om half 6 opstaan.. Helaas.. Haha..

Nja.. Dat was zo ongeveer onze week.. Hij is weer omgevlogen..
Het wennen gaat steeds beter.. Maar vraag me soms wel eens af, of het ‘echt’ wel kan wennen…
Maja.. Het is een hele ervaring.. En we maken er wat leuks van…

Wat ik bijna vergeet te vertellen….. En zaten ratten op mijn kamer…. Waahhh…..:S..
Ik zei al een paar keer tegen die meiden.. Het lijkt wel of ik muizen of ratten hoor.. Tot ik die avond daarna naar bed wilde gaan, en ze ook echt zag… :S.. Ze liepen op een randje vlak bij mijn plafond.. Toen ik binnenliep.. liepen ze snel weer naar buiten..
Die nacht heb ik niet echt lekker geslapen.. Maaja.. De volgende dag gelijk de huisbaas gebeld..
Hij heeft nu de gaatjes in mijn kamer dichtgemaakt dus de ratten kunnen niet meer naar binnen komen :D…
Ook heeft hij rattengif neergelegd.. Maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt.. Ik hoor en ruik ze nog steeds.. Vooral snachts.. :S.. Mja.. Ik ben allang blij dat ik ze niet meer zie.. haha..

En verder zijn mijn nachten heel vervelend.. Door dat vervelende bed ben ik gewoon heel veel wakker snachts, omdat ik dan niet meer weet hoe ik liggen moet.. Ik heb dan ook weer veel last van mijn rug en heupen.. Het is echt vervelend.. Maar misschien is een abonnementje nemen bij een masseur een idee :P.. Haha…

Zoo.. Ik denk dat ik maar weer stop.. Want eigenlijk weet ik ook niks meer…

Iedereen weer super bedankt voor de lieve en leuke berichtjes..!!

Dikke kus..

Mis jullie wel hoor…!!

Nog 104 dagen.. Dan kom ik weer thuis..

  • 18 Februari 2008 - 08:24

    Michelle:

    Heej Lis!
    Klinkt erg vervelend..al dat uit eten gaan! Volgends mij vermaak je prima met alle mensen daar:)Erg leuk weer om je 'korte' verhaaltje te lezen! Je had meer te vertellen dan je dacht volgens mij!
    Succes nog maar met het uitdrijven van de ratten en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal!
    Liefs Michelle

  • 18 Februari 2008 - 08:28

    Els Joosten:

    Ha Liss
    nou ik kan me wel voorstellen dat je niet zo lekker slaapt met die ratten.ie bah. Is er alles zo goedkoop omdat je regelmatig uit gaat eten? Ja en wat het wennen betreft het is toch een ander cultuur maar als je maar iets leert dan wen je wel een beetje aan dat cultuur

    veel liefs

  • 19 Februari 2008 - 18:19

    Marit:

    Lisjeuh!!
    Ik heb je een mail gestuurd van t weekend, ga die maar ff lezen dan ben je wel weer beetje op de hoogte..;) Enne ik wacht met smacht op je mail trg:P haahaha
    Enne die ratten!! Getverderrie!!!:S

    T weer alweer btr?!?!?!
    X Marit

  • 22 Februari 2008 - 15:46

    Irene:

    Heej meissie,

    Echt vies van die ratten joh!!!!! Maar gelukkig zie je ze idd niet meer. Leuk dat jullie het zo goed kunnen vinden met die andere meiden, zo steunen jullie elkaar toch weer.
    Jullie doen echt leuke dingen allemaal! Nou heel veel plezier en succes nog en tot snel maar weer he.
    Vind het echt super leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien.

    Hele dikke kus Irene

  • 22 Februari 2008 - 20:38

    Nancy&andré:

    hallo lissy hoe gaat het met jou? en die viese raten of muizen zijn die weg lissy? en ik heb nu lekker voorjaarsvakantie maar nu eerst lekker weekend en lissy bevalt het daarzo in suriname en loop jij nog steedts stage op de kinderafdeling in het ziekenhuis? nou lissy ik hoor of lees jou verhaal nog ene lissy over drie weken 7maart dat is op een vrijdag gelijk met juf marijke snijder ben ik jarig zo lissy dan weet jij dit ook weer fijne avond en fijn weekend en succes met alles ik kijk uit na jou volgende verhaal groetjes van nancy&andré

  • 23 Februari 2008 - 11:19

    Ien:

    Haai die Lissy,
    Is t we eindelijk gelukt om dit alles te openen. Geweldig om alles te lezen en te zien, een hele inhaalslag voor mij. Maaja je hebt ook niet zo'n clevere tante
    :) Ga nog weer ff verder neuzen, en schrijf gauw weer. Dikke kuzzzzz Ien XXX

  • 23 Februari 2008 - 12:25

    Bibi En Tess:

    haaii liss!!

    met ons gaat het heel goed!!
    we gaan ons zelf lekker verwennen this tenslotte vakantie!!!

    xxx bibi en tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 22230

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: