Alweer 1 maand weg_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Alweer 1 maand weg_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Alweer 1 maand weg_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

23 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Hoi Lieve Allemaal,

Hoe is het met jullie?
Met mij gaat het nog steeds goed :P..
Het weer is hier alleen nog steeds niet beter..:S.. Het is allemaal erg in de war.. De Surinamers hebben het koud en schrikken bijna van de hoeveelheid regen :P..

Wat ik helemaal vergeten ben… :P..
Vorige week zondag ben ik hier nog naar een volle evangelische kerk geweest… Echt super..
Toen we binnen kwamen werden we door iedereen gegroet.. Ook kwamen ze ons allemaal een gezegende dienst wensen..
De voorganger paste de dienst helemaal aan voor ons.. Er werd bijna niet in het Surinaams gesproken.. En wat hij dan in het Surinaams zei, vertaalde hij voor ons..
De hele dienst werd er gezongen en gedanst.. Echt super mooi om te zien dat ze dat allemaal met volle overtuiging doen.. :)..
Aan het eind van de dienst kwamen er nog een aantal mensen naar ons toe.. Bedankte ons, omdat we er waren.. Vroegen ons waar we vandaan kwamen.. Hoe we het vonden.. En zouden het erg leuk vinden als we er vaker zouden komen.. Dus dat gaan we zeker nog wel eens doen :)..

Afgelopen week weer stage gelopen.. Helaas niet zo lekker gewerkt.. De oorzaak hiervan was een onaardige collega… Helaas.. Mja.. Wel weer veel kunnen doen.. En ook van dit soort werkdagen leer je weer veel..
Ik moet nu nog 1 weekje op de couveuseafdeling.. Daarna ga ik naar de kinderafdeling..
Ik ben erg benieuwd naar hoe het daar zal zijn.. Jullie horen het ;)..

We zijn deze week niet heel veel uit eten geweest.. Thuis een keertje sla gemaakt.. Mariëlle heeft een avondje pannenkoeken voor ons gebakken.. En we hebben een keer lekker roti gehaald.. De andere avondjes toch wel weer lekker weg geweest om wat te eten..
Owww.. Het eten is hier zooo lekker.. Zoveel keus.. Echt super lekker.. Ik ga nog maar opzoek naar een Surinaams kookboek ofzo.. Mja.. Ik weet niet of als ik het maak, het ook zo lekker smaakt :P.. Haha
Maar ik mis de aardappels met groenten nog niet hoor :P haha..

Het salsadansen was deze week erg leuk :D.. Veel gedanst met partner.. Dat maakt het echt wel veel leuker.. Afgelopen dinsdag danste ik met een gevorderde.. Dit was echt gaaf.. Omdat hij zo goed kon leiden.. Deed ik allerlei dingen die ik nog niet eens heb geleerd.. Haha..
Volgende week vrijdag is ‘de test’… Deze wilde we eerst wel gaan doen, om een bewijsje te krijgen dat we het hadden gehaald… Maar we hoorde van Mariëlle dat je die helemaal niet krijgt.. :( De test is alleen om te kijken of je goed genoeg bent voor de volgende cursus.. Maar de volgende cursus is niks voor mij.. Dan moet je jezelf gaan verkopen zeg maar.. :P.. Dus we stoppen ermee.. Misschien dat ik het in Nederland nog eens ga doen… En anders dan kan ik het toch een klein beetje :P.. Haha..

Maar we gaan van de week wel even langs bij een sportschool.. Want we moeten wel een beetje blijven bewegen.. Want met dit slechte weer zitten we veel te vaak in de taxi.. Dat uurtje fietsen op een dag is veel te lekker.. Mja.. Hopelijk kan dat snel weer..

Ons rattenprobleem is nog steeds niet over.. maar nog veel erger geworden.. :S
Donderdagochtend stond Daphne haar broodje te smeren, toen er ineens een rat over het aanrecht vloog.. :S.. Zij schrok natuurlijk super erg.. En wij durfde de keuken ook niet echt meer in.. :P
S avonds zaten Nori en ik nog even aan tafel, achter onze laptop.. Daphne lag al lekker te slapen.. Toen ik ineens wat hoorde bij onze borden op het aanrecht :S.. Weer zo’n vies beest.. Ik stond gelijk op de bank.. Doodsbang.. Whaha..
We hebben alle deuren en ramen dichtgedaan voordat we gingen slapen..
Maar snachts durfde ik niet naar de WC.. Haha.. Echt een bangepoepert ben ik..
Mja.. De huisbaas weet ervan.. En komt als het goed is nog langs..
Dit is natuurlijk wel heel vies :S :S..

Donderdagavond zijn we nog met Mariëlle mee geweest naar het vliegveld.. Om haar moeder en broer op te halen.. Zij zijn hier voor 16 dagen.. Voor Mariëlle echt heel leuk.. :)..
En voor ons ook erg gezellig.. Want we gaan zeker nog wat leuks doen met z’n allen..

Vrijdagmiddag weer even flink boodschappen gedaan.. haha.. geld gepint.. En begonnen aan de was.. (zie foto van onze klotser).. Dit is toch wel een rotklus hoor.. Ben weer blij als ik weer thuis ben mam ;).. Hihi...

Zaterdag (vandaag) zijn we er alweer 1 maand :D.. gaat snel.. Nog 3, dan zijn we weer thuis..
Het was vandaag eindelijk weer mooi weer.. :D.. vanmorgen even snel mijn was gedaan.. En daarna lekker in de zon gelegen.. Lekker muziekje luisteren, boekje lezen.. Hmm.. Haha..
Vanavond lekker eten op blauwgrond.. Dit is een Javaanse wijk.. Met veel verschillende eethuisjes.. Hier zijn we al eens eerder geweest.. Je kan er heel veel verschillende dingen eten.. Erg lekker..
Verder gaan we weinig doen vanavond denk ik..

Morgenochtend weer naar de kerk.. van 10 tot 12 ongeveer..
Hopelijk is het weer een beetje mooi weer, en kunnen we er op de fiets heen..
Verder een beetje relaxen en aan onze opdracht verdergaan..
En als de zon schijnt, ga ik natuurlijk een beetje bruin worden :P haha..

Allemaal weer bedankt voor de lieve reacties, mailtjes enzo.. Doet me goed.. :D..
Dat moeten jullie wel blijven doen hoor (a)..

Ik spreek jullie allemaal weer.. :)..

Dikke kus..!!

Mi mies unu..!! (ik mis jullie..)

  • 23 Februari 2008 - 21:43

    Marit:

    Heeeeey woiffie!!
    Klinkt allemaal weer super (behalve het rattenverhaal).. lkkr dat het vandaag weer mooi weer was:)
    Enne lis.. je bent weer een trouwe kerkganger geworden?!?!?!?!? hahahaha;) Maar tis daar volgens mij wel heel anders. Doet me een beetje denken aan whoopi goldberg in het gospel koor!! geweldig:)
    Jammer van die collega,, maar helaas kan niet iedereen even aardig zijn. Hopelijk is het verder wel erg leuk?!?! oowww moet je echt es spreken binnenkort!! Dit gaat niet goed;)
    En iddd.. gister realiseerde ik mij ook dat je gewoon alweer een maand wegbent!! De tijd vliegt echt!!!!! Nog maar 3 maanden en je bent alweer gezellig hier..
    Nou ik ga even een kroeg opzoeken en ik zal dr 1 op je drinken!!

    Ciaaaaaoo MI MIES UN (k d8 unu is jullie dan is un misschien jou?? je weet het niet hea...)
    toedelsssss
    have funnnnn
    Dikke kusssss van Marit

  • 24 Februari 2008 - 18:18

    Mama:

    Hoi lieve Lis,
    Wat super van je dat je elke week weer iets op je site zet. Het is echt héél leuk om te lezen! En wat de was betreft...ik heb het er thuis een stuk rustiger mee...
    Mis je...dikke kus.. mama

  • 24 Februari 2008 - 18:44

    Nancy&andré:

    hallo lieve lissy alweer 1 maand weg wat gaat het snel en wat weer leuke foto's op de site en dat jij ook de dansen leert dat is goed lissy en jij leert de salsa dans met jou partner dat is leuk ene nog steedts last van die vervelende ratten en jou vriendin heb er ook last van heel vervelend gelukkig hebben jullie een huisbaas die de ratten weg jaagt en bent ook naar de kerk geweest dat is ook heel leuk en ook nog uit eten geweest allemaal hele leuke dingen en jij gaat ook nog steedts stage lopen op de kindrafdeling veel succes lieve lissy en jij moet nog 1weekje op de couveuseafdeling lopen en daarna mag jij weer ga jij weer op de kinderafdeling stage lopen dat is fijn lissy met mij enandré gaat het goed ik ben morgen heerlijk vrij en andré gaat morgen weer werken nou lissy veel succes met alles en laat jij niet op jou kop zitten door een onaardige collega maarja dat heb je overal fijne avond groetjes van nancy&andré

  • 25 Februari 2008 - 15:58

    Jos:

    Hoi Lissy

    iedere keer weer leuk een bericht van je te krijgen. Ik lees dat jullie ook nog meer van het land en de mensen willen zien en meemaken, super.
    Kan me voorstellen dat de viering een bijzondere ervaring voor jullie was.
    Volgende week ook weer succes op d ekinderafdeling en hoop dat de collegas leuker zijn of valt dat inmiddels wat mee?
    Jos joosten

  • 26 Februari 2008 - 10:36

    Jet:

    Wat leuk dat "geloei" van die hond. Als ik een mobieltje had dan zou ik hem als ringtone nemen.

    Leuke foto's...Lis in aktie.En zo'n kerkdienst lijkt mij ook prachtig.

    Wij hebben nu vakantie en het regent vandaag alweer een tijdje (eigenlijk de hele dag al). Jens heeft geregeld dat hij bij opa en oma kon slapen (2 nachtjes!. Skip is nu aan het bankhangen, hij wil eigenlijk op de computer. Tess zit bij Bibi en ik ben heeeel hard aan het werk.
    Hopelijk wordt het weer snel beter dat we ook nog ff lekker naar buiten kunnen.

    Dikke zoen van ons allemaal!!! We lezen je wel weer.

  • 26 Februari 2008 - 23:15

    Judith En Hans:

    Met heel veel plezier hebben wij je berichten gelezen en je foto's en 1 video gezien.Het is leuk om op deze manier mee te maken hoe jij en je collega's Suriname beleven. Wij hebben ons E-mail-adres doorgegeven en hopen al jouw belevenissen mee te maken. Judith wil graag horen of onze kaart is aangekomen? Nogmaals willen wij graag op de hoogte gehouden worden van alles wat je mee meemaakt. Heel veel succes met je stage en tot 1 juni a.s.. Liefs van Judith en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 22228

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: