Daar ben ik weer :P - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Daar ben ik weer :P - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Daar ben ik weer :P

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

09 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

03-03-08 t/m 09-03-08

Hoi lieve allemaal,

Weer even een berichtje vanuit Suriname..
Volgens mij wordt het dit keer echt een ‘kort’ berichtje.. haha..

Hoe gaat het met jullie? Hier gaat het goed..

Afgelopen maandag ben ik natuurlijk begonnen op de kinderafdeling. De eerste dagen zijn natuurlijk altijd weer wennen. Maar ik denk dat ik het wel leuk ga hebben. Het contact met de kindjes vind ik in ieder geval erg leuk. Dit miste ik namelijk wel op de couveuseafdeling.
Aankomende week ga ik als het goed is meelopen op de behandelkamer. Dit lijkt me erg leuk. Hier worden de medicijnen uitgezet, de wondverzorging gedaan enz.

~ Maandag na het werken hebben we lekker sla gemaakt, daarna was het weer tijd om te sporten. Heerlijk :D..
~ Dinsdag hebben Daphne en Nori een ovenheerlijke schotel gemaakt.
~ Woensdag werden we EINDELIJK blij gemaakt met post :D..
- Papa, Mama, Kai en Bibi
- Jens
- Opa en Judith
- Maaike
- Marleen
Super lief jullie kaartjes.. Dankjewel :).. Dit was wel even moeilijk..
Op dat soort momenten mis ik thuis best erg.. Maar het doet je ook wel weer goed.. Dus kom maar op met al die andere kaartjes ;).
Daarna zijn we even langs de fietsenmaker gegaan, Daphne haar achterband was nu namelijk weer lek.. :S.. Daarna zijn we op tijd gaan eten bij de Waag om vervolgens thuis nog even wat aan onze opdracht te kunnen doen.
~ Donderdag weer sporten.. Daarna heerlijk gegeten bij de waterkant, samen met Nienke..
Erg lekker en goedkoop..
~ Vrijdagmiddag weer even druk bezig geweest met onze opdracht. Daarna heerlijk gegeten bij Zus&Zo. Na het eten hebben we thuis lekker op de bank gezeten, Gooische vrouwen kijken.. Dit blijft echt een geweldige serie.. (A)..
~ Zaterdag druk bezig geweest met de opdracht, de was, boodschappen doen enz. Onze huisgenootjes van boven hadden ons uitgenodigd om ‘s avonds bij hen te komen eten.. Dit was erg gezellig en echt super lekker.. Helaas was het vandaag geen mooi weer.. .. Weer regen enzo..
We kregen ook nog een mail van onze huisbaas, dat er zondag 9-maart weinig stroom zou zijn ivm werkzaamheden, dus we geen 220apparaten mochten gebruiken.
~ Vannacht werd ik wakker, ik was nat en koud en was ervan overtuigd dat het regende in mijn kamer.. Tjongejonge.. Heb ik lekkage :S.. Ik heb er een handdoekje overheen gelegd en ben weer in slaap gevallen.. Vanmorgen onze huisbaas even gebeld, hij kwam gelijk kijken, waarschijnlijk is het gekomen door de vele regen die er is gevallen.. Maar dit moeten we nog even afwachten..
Mijn bed staat nu in ieder geval weer droog.. Maar me kamertje is nu niet meer logisch ingericht :P..
Verder was het vandaag een vervelende zondag.. Door dat vervelende weer ga je je vervelen en thuis erg missen.. Ook was het erg vervelend dat we eigenlijk de stroom niet mochten gebruiken.. Maar jullie weten, Nederlanders zijn eigenwijs.. Dus uiteindelijk hebben we vanmiddag onze laptops aangedaan en weer aan onze opdracht gezeten.. :)
Vanavond gaan we weer even wat eten bij de waterkant.. we hopen dat het dan even droog blijft.. Daarna nog even relaxen tijdens Gooische vrouwen, douchen en dan weer op tijd naar bed.. Want het wekkertje gaat weer vroeg..
Dat douchen gaat nog vervelend worden.. Dat koude water is echt vervelend met dit weer..
Wij zeggen hier dan ook tegen elkaar.. ‘Alles went, behalve een koude douche en een vent :P’.. Haha..

Deze week dus niet echt tripjes gemaakt ofzo.. Mja.. Het kan natuurlijk ook te gek.. :P

Er staan nog wel vette foto’s bij mijn vorige verhaal.. Moeten jullie maar even kijken.. Mijn fotogeheugen was namelijk vol.. Maar dankzij mijn lieve papa en mama heb ik weer fotoruimte :D..

Laten jullie wel even horen hoe het met jullie gaat?! :P..
Die reacties doen me altijd erg goed.. :)..

Ik schrijf snel weer..

Dikke kus.. (L).. Mis jullie wel hoor..


  • 09 Maart 2008 - 21:07

    Jitske:

    heyhey

    Ik ben weer erg blij om je leuke verhaaljes te lezen. En te horen dat het goed met je gaat.:)
    ik mis jou ook. maar we houden in ons achter hoofd het is zo juni(K).
    veder gaat hier als goed behalfe het koude weer. maarja daar zijn wij aan gewent.

    succes en we spreken elkaar, verheug mij op het volgende verhaal en de mooi foto's

    dikke kus (K)

  • 10 Maart 2008 - 07:57

    Els Joosten:

    iedere maandagmorgen kijk ik weer of je iets geschreven hebt. Iedere keer weer een erg leuk verhaal en wat een foto's. prachtig. Ik geniet er iedere week weer van.
    geniet ervan

    els

  • 10 Maart 2008 - 09:50

    Michelle:

    Hee Lis!!!
    Hier is alles nog steeds goed hoor! Weer super om een verhaal van je te lezen:)
    Wel heel jammer dat het weer niet zo heel lekker is..en dat het regent in je kamer..Lijkt me ook erg fijn als je lekker ligt te slapen!
    Succes op je stage maar weer deze week, ik ben blij dat het bevalt op de kinderafdeling!
    Kus Michelle

  • 10 Maart 2008 - 10:25

    Jos:

    Hoi Lis
    terwijl ik je berichtje lees stormt en regent het hier niet te misselijk. Dus het weer lijkt een beetje op jullie weer, maar dan veel kouder vrees ik.

    Ik ben benieuwd hoe de ervaringen op de behandelkamer je bevallen, echt praktijk de dagelijkse zaken die je meemaakt.

    Veel succes weer en ik ga nu de fotos bekijken
    Tot snel
    Jos

  • 10 Maart 2008 - 21:19

    Maritjeuh!:

    Heee lisss!!!!!
    Ik ben ook weer in het koude nl terug!! Afgelopen dagen heerlijk geskied in de zon en in de bergen MET sneeuw(maar helaas geen sneeuw in t dal:P, je ken niet alles hebben hea;) Was echt super leuk en gezellig!! En ook erg gelache: Frank die vast zat in de lift en waarvoor de mensen op het terras er tegenover gingen klappen toen ie weer los kwam!!!:P, Erik die me omver heeft geskied waardoor ik met mn hoofd de sneeuw indook!!!, omvallen met je skies als er net vier hele lekkere jongens voor je neus staan.. blauwe plekken van t vallen... maar verder was het echt zoooo top!!!!Gewoon de 2e dag al van de rode piste...(zegt je waarschijnlijk niks.. maar neem van mij aan dat dat best goed is(Y):P) En ook een hele leuke duitse prive skileraar!! Ja... je begrijpt dat ik het naar mn zin heb gehad:):)

    Leuk je verhaal!!!! En jmmr van al die regen zeg!!:S Hoop dat het snel btr wordt!!
    Srry beetje veel over mijzelf vertelt.. majaaaa we moeten je op de hoogte houden hea;)

    dikke kusss

  • 11 Maart 2008 - 00:44

    Sammie:

    hoi liss, wij missen jou net zo erg als jij ons. bij ons is het ook slecht weer en het waait de laatste dagen verschrikkeijk hard..:$ maar ik had zaterdag 8-3-2008 nog bij jully geslapen!
    het was erg gezelly omdat ik met bibi lag. en oja...met mij en me moeder gaat het goed hoor!!!

    nou ik ga weer !! xxx sammie je nichy!

  • 11 Maart 2008 - 12:33

    Dominique:

    Heeej issy, nori en daphne,

    Zo jullie hebben naar jullie zin he!!
    Lijkt me erg leerzaam wat jullie daar allemaal beleven.

    Succes meiden.

    Liefs Dominique

  • 11 Maart 2008 - 12:34

    Inge:

    Hee Lissy!!

    Ik heb je adres via Jet gekregen, wat is dit leuk zeg zo'n site. Qua compuus lig ik een beetje achter dus heb dit nog nooit eerder gezien maar wat een uitvinding (zo lees ik tenminste nog eens over hoe mijn vriendin de krokusvakantie heeft doorgebracht :-))
    Ik heb nog niet al je verhalen gelezen maar wat heb je al veel meegemaakt en gezien zeg, vooral met die dolfijnen maak je me heel jaloers. Zowieso, ik vind het echt heel tof/stoer dat je dit doet hoor, echt een ervaring om nooit meer te vergeten.

    Zelf kom ik net terug uit Lapland dat was een groot avontuur. Er lag heel veel sneeuw hoewel het voor Finse begrippen een slechte winter was. Er waren dagen bij waarop het -18 was overdag. Die kou went op slot wel, zoals bij jou de warmte/vochtigheid wel zal wennen (is het eigenlijk warm?). We liepen elke dag als een soort michellinmannetjes rond, van de organisatie hadden we dikke overals gekregen tegen de kou. We hebben een huskeysledetocht gemaakt, met sneeuwscooters gescheurd over rivieren en door bossen, langlaufen (wist niet dat dat zo leuk was om te doen) en een sneeuwschoenwandeling met van die tennisrackets onder je schoenen. Lachen hoor, door die bergen sneeuw zie je niet wat er onder ligt. Af en toe verdween iemand tot aan zn lies in de sneeuw, dan zat er een jong kerstboompje onder.
    Tja en als toetje heb ik nog bij de kerstman op schoot gezeten!!! Zoals je weet woont hij op de poolcirkel en we hadden de gelegenheid om hem te bezoeken dus dat heb ik natuurlijk gedaan.

    Nou, geloof dat ik al een heel lang berichtje heb gemaakt dus ga maar even stoppen.

    Heel veel (werk)plezier weer daar!

    Groetjes uit Hoorn

  • 18 Maart 2008 - 04:29

    Marieke:

    Dag Lissy,

    even een berichtje van mij uit Hoorn. Ik zit nu in de nachtdienst dus heb alle tijd om te internetten. Leuk om de verhalen te lezen wat je allemaal mee maakt, mooie foto's ook. Ik kan me voorstellen dat je thuis mist, dat had ik ook toen ik in Engeland zat voor stage, maar uiteindelijk ben je zo blij dat je dit gedaan hebt. Dat gevoel had ik vooral toen ik weer terug in Nederland was.

    Nou meid, succes verder!

    Liefs,
    Marieke

  • 24 Maart 2008 - 08:32

    Bibi:

    haai zusje (en daf)

    dus je had onze kaart gehad!!!
    jammer van de douche en het grappige is papa zij het eergister ook dat allls went behalve een vent:P hihihi
    TOEVALLIG:P
    net toen ik wakker werd en ik kwam beneden was ik in een witte wereld we sturen je de foto's nog!!! nou we zien en spreken elkaar weer....
    mijn kaart is bijna af en psst dahfne krijgt van mij ook een kaartje!!!:P

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    je kleine zusje bibi!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    I (L) YOU

    p.s Het is al weer bijn juni!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 22228

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: