Agen wan wortu_ Weer een berichtje_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu Agen wan wortu_ Weer een berichtje_ - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lissy Veld - WaarBenJij.nu

Agen wan wortu_ Weer een berichtje_

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lissy

18 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

10-03-08 t/m 16-03-08

Hooi Hooi, Halloo..

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het goed.. Ik zal weer een stukje schrijven over de afgelopen week.. Het blijft alleen wel een beetje hetzelfde steeds.. :P mja.. Zo weten jullie ook een beetje wat ik hier allemaal doe..

Mijn lekkage is gelukkig over.. Mijn bed staat nog steeds op een vreemde plek, maar ik laat hem lekker staan.. Want sinds mijn bed zo staat, slaap ik ineens veel beter.. heel vreemd.. :P Haha.. Misschien ligt het daar ook wel niet aan.. Mja..

Verder hebben we weer onze vaste sportavondjes gehad.. Alleen maandag was ik niet mee.. Had namelijk last van hoofdpijn en was moe.. Dus heerlijk een boekje gelezen op de bank..
Verder steeds weer lekker gegeten.. Af en toe thuis.. Af en toe uit eten :)..

Woensdag was trouwens onwijs slecht weer.. Zoveel regen heb ik echt nog nooit uit de lucht zien komen.. Straten stonden helemaal blank.. Dat was echt zoals je wel is op tv ziet…

Wat jullie natuurlijk graag willen weten.. Hoe het was op de behandelkamer..?!
Dit was echt heel erg leuk.. De eerste 2 dagen vooral meegekeken en veel uitleg gekregen.. De dagen daarna mocht ik sommige wondjes zelfstandig verzorgen.. :D..
Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin op de kinderafdeling.. Ik begin steeds meer te wennen.. Contact met de kindjes is vaak erg leuk.. Maar soms ook lastig.. Vooral als ze alleen Surinaams kunnen praten.. Ook zijn de collega’s erg aardig..
Tjha…. Ik voel me wel op mijn plekje daar…..

Vrijdagavond zijn we samen met nienke in de taxi gestapt om naar een vrijgezellenfeest te gaan..
Hier waren wij voor uitgenodigd.. Een collega van de moeder van Daphne (Sabitri) wist dat wij in Suriname zaten.. Een neefje van haar zou gaan trouwen.. En ze dacht dat wij het wel leuk zouden vinden om zoiets mee te maken.. Nou… Dat vonden we zeker..
Toen we daar aankwamen was er bijna nog niemand.. Maar door degene die er waren werden we heel lief ontvangen.. We kregen allemaal 3 zoenen en een knuffel.. En kregen gelijk wat eten en drinken aangeboden..
Wat wel grappig was.. Sabitri woont in hoorn en haar zoon en schoondochter in Zwaag.. Dan zit je in Suriname met mensen uit de buurt.. Echt leuk..
Het feest werd gehouden rond het huis van de moeder van de bruidegom. Het was echt heeel mooi versierd.. Er stonden zelfs bogen met lichtjes over de weg.. Ook was er een bandje ingehuurd.. De muziek was echt TOP alleen wel heeel hard..
Er stonden echt super veel stoelen.. Maar die waren uiteindelijk ook allemaal gevuld er stonden zelfs mensen langs de weg mee te genieten.. Er hing echt een gezellige sfeer.. Er werd door de familie van de bruidegom veel gedanst..
Tijdens het feest werden er om de beurt een aantal rijen uitgenodigd om te komen eten.. Je moest plaatsnemen aan een hele lange tafel en dan kwamen er mannen langs met allemaal soorten eten.. En wat je wilde werd dan voor je opgeschept..
Één van de rituelen tijdens een vrijgezellenfeest is rijst bakken tot popcorn.. Tantes van de bruidegom zaten rond een pan, hier gooiden ze dan steeds rijstkorrels is en maakte er een soort popcorn van.. Boven die pan mochten mensen hun zegen doen.. Dit gebeurt met geld..
Uiteindelijk spraken de tantes ook nog hun zegen uit bij de pan.. Daarna wordt de pan met popcorn bewaard..
De aanstaande vrouw van de bruidegom hield op dezelfde avond ook haar vrijgezellenfeest.. Ook daar werd dat soort popcorn gemaakt..
Op de dag van de bruiloft worden dan beide pannen met popcorn bij elkaar gedaan.. En dat is dan een teken van vruchtbaarheid..
Sabitri was de hele avond met ons bezig.. Liet ons van alles zien en vertelde ons veel.. Echt heel erg leuk..!!
Het schijnt dat dit soort feesten hele nachten duren.. En dit hele gebeuren.. van vrijgezellenfeest tot bruiloft, duurt 3 dagen..
Voordat we naar huis gingen hebben we nog even gedanst.. Dit kwam de familie steeds aan ons vragen.. Dus we konden het niet maken om zonder te dansen naar huis te gaan..
Mja.. zo dansen zoals zij doen.. Dat kan ik niet hoor :P Hahah.. Zo trillen met die billen :P..
Maarja.. we hebben wel een super leuke avond gehad..

Het weekend was het erg lekker weer.. Gewoon helemaal droog.. We hebben weer de nodige dingetjes gedaan.. Boodschapjes halen.. De was doen.. Aan onze opdracht werken enz..
En natuurlijk heerlijk van de zon genoten.. :)..
Zaterdagavond zouden we naar La Caff gaan.. Maar uiteindelijk zijn we na het eten weer naar huis gegaan.. We waren alle 3 erg moe.. Nog even een filmpje gekeken en zijn gaan slapen..
Deze nacht was niet zo lekker.. :S Hoe het komt, komt het.. Maar ik heb ieder uur op de klok gezien :S.. Zondag was ik dan ook echt moe.. Heb nog even wat aan schoolwerk gedaan.. En verder eigenlijk niet veel..
Zondagavond wilden we samen met Nienke en Marielle lekker bij de Waag gaan eten.. Maar ineens kwamen we erachter dat die op zondag niet open is.. :S Echt raar.. Maar veel restaurantjes hier zijn gesloten op zondag..
Uiteindelijk zijn we bij Queens Garden belandt.. Erg lekker gegeten..
’s Avonds weer een beetje op tijd naar bed.. En nu is de nieuwe week alweer begonnen.. ;)..

Jeetje.. Ik heb wel weer een lulverhaal neergezet.. :P Haha..
Vinden jullie het wel interessant?? Nja…. Vast wel..

Ik denk dat ik maar ga stoppen.. En zal jullie volgende week weer een verhaaltje sturen :P..

Dikke kus vanuit Suriname..!!

Tot snel allemaal..!! De tijd gaat nu wel snel..!!

  • 18 Maart 2008 - 21:00

    Mama:

    Het is juist een LEUK verhaal en geen l.. verhaal. Ik hoop dat je het volhoud om elke week wat te schrijven. De tijd gaat zeker snel.. je zit al bijna op de helft! Dikke zoen!!

  • 19 Maart 2008 - 07:44

    Els:

    weer een leuk verhaal en wat maak je daar veel mee. Je bent nu al erg bruin.
    Lukt het met de opdracht?

    doeiii

  • 19 Maart 2008 - 07:46

    Willempie:

    ey lissy,
    alles goed daar meid?
    Je ziet er goed bruin uit;)
    ben jaloers haha

    maja had jullie Kai gister gesproken.
    we gaan keertje iets doen ofzo in hoorn;) Kai en ik... haha

    maja ik moet gaan, anders kom ik te laat op school haha

    hoor nog wel van je
    doei(K)
    Willem(H)

  • 19 Maart 2008 - 15:02

    Nancy &andré :

    hallo lissy hoe gaat het met jou? dat is een tijd terug dat ik iets van mij heb laten horen het gaat goed met mij en andré andré en ik zijn deze aan komende vrijdag de 21ste 1jaar getrouwd dat gaat snel dan ga andré en ik uiteten in een turks resteraunt vlak bij het huis van mij en andré in de kersenboogerd lekker hé lissy en verder werk jij op de kinderafdelling en dat gaat ook wel erg goed ? en wat een leuke foto's op jou websit en jij was nog met jou vriendinnen na de bruiloft geweest in suriname dat is leuk en nog ook uit eten geweest allemaal leuke dingen lissy en jij bent lekker bruin zag ik op de foto nou lieve lissy geniet nog maar van daarzo en wie weet ben ik een keer onlin op de msn ene ik moet morgen een halvedag werken en dan ben ik met pasen ook lekker vrij andré heb dan ook lekker vrij en deze vrijdag is het goede vrijdag dan ben ik ook vrij en andré nou lieve lissy ik wens jou met jou vriendinnen nog een hele fijnedag en alvast een hele fijne avond toegewenst groetjes van nancy en andré

  • 24 Maart 2008 - 13:02

    Noor:

    Jaja, ook krijg je van mij even een reactie op je site! Als ik dit toch zo weer even bekijk maken we genoeg leuke dingen mee zo met z´n drieen :) Ik vind het geweldig dat we zo´n leuke tijd hier met elkaar hebben en ik vind het super hoe we het maar weer even fiksen zo met z´n drieen! Hoop dat we nog ruim twee maanden zo door kunnen gaan en dat we dan op 19 juni onze diploma op kunnen halen :) Liefsss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lissy

Zoals jullie allemaal wel weten,, Ga ik 4 maandjes stage lopen in een ziekenhuis in Suriname :D,, In de stad Paramaribo,, Omdat ik best lang weg ben,, En jullie allemaal een beetje op de hoogte wil houden van alles,, Heb ik deze site,,

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 22225

Voorgaande reizen:

23 Januari 2008 - 01 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: